Goedemorgen Japan-experts,
Drie dagen na het boeken van onze tickets naar Tokyo, kwamen we er achter dat er gezinsuitbreiding aan zit te komen. Hoewel zeer gewenst; reis-technisch is het niet bepaald praktisch. De buik van mevrouw Miyagi zal rond die tijd, na 26 weken zwangeren, al van imposante omvang zijn. Verder zal haar energie-niveau niet meer over de daken denderen.
Annuleren van de tickets is geen optie. We gaan dus, volgens een aangepast schema. Besloten is om twee gebieden uitgebreid te bezoeken. Dit zijn: Omgeving Tokyo - de stad der steden en Okinawa - het thuisfront van mijn jeugdheld.
In Tokyo verblijven we in Kimi Ryokan (geboekt)
Okinawa is wat lastiger, aangezien het de bedoeling is om daar een beetje de rust op te zoeken. We willen veel van de eilanden zien en ik wil graag duiken. We zijn dus op zoek naar een rustige uitvalsbasis aldaar (dus liever niet in Naha), tegen een scherpe prijs, met een acceptabel bed en een goede ligging ten opzichte van stranden en havens.
Ons reisschema ziet er zo uit:
20 augustus Vertrek uit Amsterdam
21 augustus Aankomst Tokyo
22 augustus Tokyo
23 augustus Tokyo
24 augustus Tokyo
25 augustus Tokyo
26 augustus Tokyo
27 augustus Tokyo - Okinawa
28 augustus Okinawa
29 augustus Okinawa
30 augustus Okinawa
31 augustus Okinawa
1 september Okinawa
2 september Okinawa
3 september Okinawa
4 september Okinawa
5 september Okinawa - Tokyo
6 september Tokyo
7 september Vertrek uit Tokyo
Mijn vragen zijn de volgende:
- Wat zijn volgens jullie de must-sees in Tokyo, welke redelijk zijn te bereiken vanaf IKEBUKURO Station.
- Welk gebied rond Okinawa kunnen we het best als uitvalsbasis gebruiken?
- Wat zijn jullie ervaringen met Okinawa?
- Zijn er hotels/guesthouses die jullie kunnen aanraden?
- Hebben jullie overige tips/ bedenkingen voor ons/ bij dit plan?
Alvast bedankt!