Tweede keer Japan: reisroute-advies

In 2011 ben ik voor de eerste keer naar Japan geweest. Mede dankzij de goede hulp die ik toen op dit forum gevonden heb, werd dit een prachtige reis (zie http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=104783).

Volgend jaar in juli of augustus zouden we eindelijk terugkeren. Omdat Tokyo en Kyoto ons zo goed bevallen zijn (en omdat daar zo massaal veel te zien is), willen we deze twee steden opnieuw aandoen. Daarnaast willen we natuurlijk ook weer wat nieuws ontdekken. We zouden willen eindigen in Okinawa en in resort-stijl een beetje willen uitblazen.

Voorlopig ziet het ruwe schema voor drie weken er zo uit
[ul]
[li]Tokyo: 5 of 6 dagen (met eventueel daguitstap naar Fuji Five Lakes)
[/li][li]Nagoya: 1 of 2 dagen
[/li][li]Kyoto: 4 of 5 dagen
[/li][li]Himeiji: 1 dag (in 2011 hadden we dit vervangen door Matsumoto, maar in 2015 zou het kasteel eindelijk uit de steigers moeten zijn)
[/li][li]Okinawa: 1 week
[/li][/ul]

Valt er een week op Okinawa te vullen denken jullie?
Zijn er voor de rest nog verborgen parels op onze route te vinden?

Een festival/matsuri staat ook nog op mijn verlanglijstje. Het Tenjinfestival in Osaka lijkt daarvoor wel een goeie kandidaat, maar het is nog niet zeker of de reis in juli of augustus zou vallen.

Alvast bedankt voor jullie tips en advies!

Je kunt zeker een week vullen in Okinawa, hoewel er niet zo massaal veel te zien is als in Tokyo of Kyoto. Genoeg bezienswaardigheden (Aquarium, WWII gerelateerde plekken, themaparken etc) en je kunt altijd een mooi strand opzoeken. Ook een aanrader zijn andere eilanden in de buurt zoals de Kerama eilanden. In 3 op reis vandaag was Floortje toevallig in Okinawa!

1 like

Ik hoef er niet per se een volledige week mee te vullen, de laatste twee of drie dagen zouden we namelijk toch gewoon uitblazen aan het strand of zwembad. Ga mij eens verdiepen in de bezienswaardigheden van Okinawa. :slight_smile:

Bedankt ook voor die link naar 3 op reis, ga ik zeker bekijken!