Toiletspullen India

Hallo allemaal,

Ik ga in november (2010) voor 5 maanden naar India om daar mijn afstudeerstage te doen. Ik verblijf in de buurt van Pondicherry in het Zuid-Oosten. Nu ben ik bezig met allerlei voorbereidingen op visa, inentingen en vlucht gebied.
Maar ik heb een wat meer praktische vraag waar mensen die vaker in india zijn geweest mij misschien mee kunnen helpen. Ik heb namelijk tijdens de zomervakantie van 2/3 weken al moeite om mijn koffer onder de toegestande 20 kilo te houden en nu ga ik 5 maanden…
Het idee is dus om naast kleren en andere benodigheden proberen gewicht te besparen op toiletspullen (shampoo, douchegel, make-up afhaal, zonnebrand enz.) Met het idee omdat in India dan pas te kopen.
Maar is dat in India allemaal te krijgen? (En dan zit ik absoluut niet vast aan een bepaald merk die ik perse wil.)

Als jullie daarnaast nog andere tips hebben die handig zijn voor een verblijf van vijf maanden hoor ik het graag!

Groetjes,
Lian

Hoi Lian,

Ik zou voor de eerste week van die mini flesjes van de Etos meenemen. Daar heb je de gangbare merkjes te koop, ze zijn klein, niet zwaar en je doet er ruim een week mee. Eenmaal in India kun je dan rustig naar een supermarkt (vaak gevestigd in een shopping malls) gaan, die zijn er genoeg met ruim assortiment, om je spullen kopen.

Veel plezier, Shelley

Alles is te krijgen, geen probleem. In de supermarkten vind je inderdaad heel wat maar koop liever bij de kleine winkeltjes. Dat is meestal goedkoper en je steunt er de kleine handelaars mee, die krijgen het moeilijker en moeilijker met de opkomst van de supermarktketens.

Dankjewel voor de reacties.
Weten jullie toevallig ook of je er anti muggen spul met Deet kan kopen?

Ik weet niet of er producten met Deet te krijgen zijn maar blijkbaar zou ODOMOS wel een goed product zijn dat ter plaatse wordt verkocht.

Beste,
Odomos is overal verkrijgbaar en is op natuurlijke basis. Het werkt goed voor 's avonds buiten te komen en 's nachts als je in een nette kamer ligt. Producten met deet zijn moeilijker te vinden maar zijn wel noodzakelijk voor slechte slaapplaatsen en om buiten te slapen. Deet houdt ook andere insecten weg. Buiten slapen is alvast een aanrader, zorg er wel voor dat je een veilige plaats hebt zoals een terras of balkon.

Groeten
Kim
www.2india.eu

Hoi,

Je hoeft echt geen toiletspullen mee te nemen hoor. Je hebt er echt van alles. Pondy was in het verleden in handen van Fransen. Daar heb je toiletspullen gewijs nu profijt van haha. Indiase merken dagcreme van bv Himalaya zijn ook cheap en best. Voor echt luxe producten kan je naar Spencer Plaza in Chennai. Bij Health and Glow hebben ze alles tot zelfs mijn Vichy gezichtscreme aan toe! Dus vul je koffer maar met andere dingen :cheer:

Gr. Miss I.

Bij Fab India vind je ook leuke spullen trouwens. Die winkel is in de Pondy. Ook in Aeroville (Ashram dorp even buiten Pondycherrie) zijn mooie en goede producten. Ook als je eens lekker cake wil eten. Daar heb je vast wel eens zin in als je 5 maand in India bent.

Oke, bedankt voor de reactie.
Ik vertrek 4 november dus het inpakken begint inderdaad dichterbij te komen!

Ik zou niet alleen proberen zo min mogelijk toiletspullen mee te nemen, maar ook zo min mogelijk van de rest! Meer dan 12-15 kilo is echt niet nodig, ook niet wanneer je langere tijd op reis gaat. Vergeet niet dat je ter plekke ook een hoop dingen zal kopen, en dat je die wss aan het eind van je stage ook weer mee naar huis wilt nemen.

Dus… gewoon een paar setjes kleren, en dan ter plekke gewoon :was:

Hèy lilian,

Ik zou als ik jou was ook zo min mogelijk kleding meenemen. Wat basis shirts en twee broeken want alles wat je hier koopt is daar Veelste warm. Ik heb me daar suf gekocht aan broeken die heerlijk wijd zitten en van prima stof zijn. Echt waar wat had ik een spijt dat ik zoveel kleding mee had genomen en thuis dacht ik nog dat het weinig was. Nou veel succes en plezier daar.

Ow overigens dit hebben ook heel veel mensen tegen mij gezegd toen ik heen maar het is echt zo!

Groetjes mariëlle

Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer App

Haha okee dankjewel,
Ik ga me echt proberen in te houden met inpakken dan!

Nog iemand die weet of je daar ook anti muggenspul met DEET kan krijgen?

Nee DEET kan je niet krijgen. Wel Odomos. Is iets natuurlijks en werkt ook goed. Je hebt ook antimuggen spul dat je kan inpluggen in een stopcontact en dan zijn er ook geen muggen in je kamer. Of een klamboe kopen. Trouwens is dan niet echt regenseizoen…dus zijn er niet zoveel muggen. Succes

Letterlijk bijna niets meenemen, Laatste keer ging ik met 7 kilo heen… binnen 5 dagen was mijn backpack 13 kilo, kleding shampoo enzo
Zoals andere al zeiden: je kunt er alles krijgen en beter dan je mee kan nemen… Want kleding is te warm etc.
Neem wel lekker wat paracetamol mee, vond ik moeilijk te vinden. Anti diaree/uitslag etc is er overal te koop. Werkt sneller en beter dan onze middelen :wink:

Geniet ervan daar. Geef je over :wink:

Hoe zou het nu toch met die toiletspullen zijn afgelopen :slight_smile:

Haha met mijn toiletspullen is het helemaal goed gekomen!
Ik ben alweer bijna drie kwart jaar terug en heb de vijf maanden in India het prima kunnen redden met alle Indiase producten (vaak ook in Europa bekende merken!)