Heb uiteindelijk besloten om voor 2 maanden naar India te gaan. Zal arriveren in Chennai, daar zal ik 4 weken gaan werken met straatkinderen.
Daarna wil ik 4 weken door het land trekken en uiteindelijk terugkeren in Chennai om met het vliegtuig weer naar Nederland te vliegen.
Wat voor vaccinaties zijn aan te raden?
Wat voor kleding is voor een vrouw gepast?
Wat voor extra’s moet ik meenemen? (hoorde dat toiletrollen goed van pas kunnen komen?)
Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.
Ps: Ik ga in juli/augustus 2010!
dat vraag je natuurlij aan een betrouwbaar adres-GGD of tropencentrum. En het gaat ook om pillen en evt. andere zaken-kennis over preventie. Het hangt er ook nog vanaf Of je al eerder in tropen bent geweest en of je vroeger al je prikken hebt gehad of mogelijke resistentie of andere reacties. Dus denk ff verder na…
2.als dat een officieel groter centrum is hebben ze vrijwel zeker een soort uniform of bedrifskledij oid. Verder-dek je dus niet in NL in met kleren. 1-2 setjes is zat-de rest-na wat grodnig rondgekeken te hebben-koop je daar tegen de helft van zeeman/wibra prijsjes. misschien ga je wel voor local style=sari etc. En verder-denk jaren terug-hoe bloter je er uit ziet, hoe meer je als vrij wild door Indiase heren zal worden gezien. Het is daarnaast een waanidee dat minder kleren koeler zou zijn-in de tropen is dat andersom-mits je de juiste kledij kiest
3.een eeuw geleden (=voor 2000) was dat misschien nog nuttig-maar inmiddels is alles in India te koop, zeker in grote steden, mogelijk met wat meer zoeken. De tropenmens gebruikt geen WC papier-maar doet het met water. Hier in Thaild zijn daarvoor op elke WC zeer effectieve achterste-waterspuiters. Maar het is te lang geleden dat ik zelf in India was om dat te herinneren.
kan me aansluiten bij de adviezen die hierboven gegeven zijn. Geen hempjes maar losvallende t-shirts, geen korte maar, driekwartbroeken en lange broeken. Neem niet te veel mee, je kan hele leuke shirts en tunieken in india kopen, die je terug in Nederland ook nog goed kan dragen. In de supermarkten is vanalles te koop.
Mocht je grote voeten hebben >39 neem dan zelf slippers mee. Schoenmaten houden hier vaak op bij maat 39/40
Alle kleding laat je daar gewoon op maat door een lokale tailor voor een paar euro.
Niet onwaarschijnlijk zal je (erg) last van je darmen krijgen, raar maar waar, elke dag een blikje cola drinken (geen light) helpt.
Wc papier is overal te krijgen, mocht je tampons gebruiken dan is het aan te raden die wel mee te nemen.
Ga ook voor een badpak ipv een bikini, als je de blikken van starende mannen enigzins wilt beperken ook in plekken zoal Goa.
Muggenspul kun je het beste in het land zelf kopen van het merk Odomos dit werkt beter dan alles wat je in Nederland kunt kopen.
Dat is monsoonseizoen…regenjackje of inklapbare parapluie geen overbodige luxe…alsmede je spullen in vuilniszakken inpakken in je bagage…vorige keer op de airport stond mijn rugzak een half uur in de razende regen, rugzak nat, verder alles lekker droog.
Inentingen neem ik zelf nooit, maar laat je adviseren door een GGD, zeker in monsoontijd wil malaria nogal eens de kop opsteken.
goed dat je voor india gekozen hebt, haha!
en inderdaad cola is een wondermiddel!! ik zou zo weinig mogelijk meenemen, alle toiletartikelen hebben ze, en ook de westerse merken qua shampoo ed. Tampons is wel lastig, in chennai hebben ze dat wel.
tip voor als je in chennai zit en in het weekend vrij hebt. Ga naar mahabalipurm (mammalapuram in het Tamil) een heerlijk backbackers oord waar je wel in je hempje kunt rondlopen en lekker kunt zwemmen. als je dan lekker wilt eten en een keer wat luxer wil slapen raad ik het je ideal beach resort aan… Welcome to Ideal Resort Home
maar er zijn oog genoeg goedkope guesthouses.
Bijna alle dames hebben tegenwoordig een bikini en geen badpak… tenminste ik wel en zie bijna nooit mooie badpakken… dus ik zou gewoon een t-shirt meenemen en deze aandoen over je bikini. Dat is redelijk geaccepteerd onder de bevolking, scheelt je geld en helpt nog tegen verbranden ook!
Je kan in India op iedere hoek vd straat toiletpapier kopen
Qua vaccinaties raad ik die tegen de buiktyfus aan.
Pillen tegen malaria kan je daar ook krijgen (zonder recept) en een stuk goedkoper, dus neem er niet teveel mee.
Aangezien je met kinderen gaat werken lijkt me inentingen tegen hepatitus a + b ook geen overbodige luxe, omdat kinderen nogal wild kunnen zijn en wondjes kunnen hebben, en dat virus is vooral via bloed overdraagbaar ( nvt in deze context maar ook door sexueel contact ).
Succes en plezier gewenst !