Wat voor kleding moet je meenemen wanneer je naar India gaat?
Het lijkt me dat het hitte bestendig moet zijn en enigsinds bedekkend voor de malaria muggen. Daarnaast kan het ook handig zijn om geen ongewenste aandacht van mannen te trekken…
Dus wat wordt het dan…?
Hebben jullie bepaalde kledingstukken die jullie aan kunnen raden?
Een linnen broek, een tuniek, een badpak ipv een bikini?
Ik heb altijd lange broeken aan, armen meestal bedekt maar dat is afhankelijk van waar je bent en altijd een sjaal om. Handig voor bepaalde tempels of in de moskee. In de zomer veel linnen, in de winter ook een fleece voor de avonden.In het noorden heb je geen last van malariamuggen.
een trouwring is ook erg handig om opdringerige mannen op afstand te houden. Kan gewoon een ring zijn die op een trouwring lijkt of er eentje goedkoop op de kop tikken.
Verder is het ook handig om goedkope traditionele vrouwenkleding op de kop te tikken zoals een salwar kameez, minder gedoe als een sari en het zit een beetje tussen heel traditioneel en wat wij in het westen gewend zijn
Zorg dat nek en schouders bedekt zijn. voor een paar roepies kun je leuke dunne katoenen bloesjes kopen in india. Sowieso blijf je erg aantrekkelijk voor indiase mensen. ga je bloot gekleed dan ben je goedkoop en zul je lastig gevallen worden. Ben nu al twee keer in india geweest en met de juiste bedekking wordt je met respect behandeld. Een leuke sjaal om je schouder en nek doet ook wonderen. In Goa bv zijn ze meer gewend maar ook daar geldt, ga je goedkoop gekleed dan zul je ook zo behandeld worden. Ga respectvol met jezelf en het land om en je gaat je geweldig vermaken.
Een Salwer kameez is een goede optie als je niet weet hoe je een sari moet dragen (ik raad het beginners niet aan, tenzij je het echt heel mooi en leuk vind om te dragen, indiers vinden het meestal leuk om te zien). Overigens kan je sari’s ook in model laten stikken zodat je het zo aan kan trekken en niet steeds hoeft te vouwen enz. Niet zo mooi maar optioneel dus.
Draag in ieder geval een sjaal losjes over je decolletee gedrapeerd als je westerse kleding draagt. In de tropen is zijde of puur katoen het prettigst om te dragen, linnen ook wel.
Volgens mij mag je niet in bikini verschijnen buiten Goa. In zee baden de vrouwen in kleding en de mannen ook trouwens, maar die wel topless
veel plezier !
waar ga je precies naar toe in india?
je schouders en buste bedekken met een sjaal is een goede optie, maar ook weide shirts of tunieken zijn prima. ik heb ze in india zelf gekocht. super goedkoop en prachtige kleuren. een korte broek is not done.
als je gaat zwemmen in de zee dat bij een hotel behoord, kun je prima in je bikini zwemmen.