Geneesmiddelen voldoende op voorhand?

Ik ga in totaal voor 5 maanden naar India en Nepal.
Nu heb ik veel tips meegekregen om Imodium, ORS, Deet-muggenspray etc mee te nemen.
Zijn deze producten in India ook goed verkrijgbaar, of is het van belang zelf een grote vooraad mee te nemen?
Ik heb zelf het idee dat ik deze middelen daar ook weer aan kan schaffen.

Bij voorbaat dank. :slight_smile:

Alles is gemakkelijk ter plaatse verkrijgbaar. Maar het lijkt me makkelijk om een beetje van elk mee te nemen, hoogstwaarschijnlijk heb je 't niet eens nodig, behalve de Deet dan.
Als je ginds geen Deet vindt, gebruik dan Osomos, een heel goed middel tegen de muggen.

Thanks! Ik had indd al het vermoeden.
Maar een bevestiging is altijd welkom. Dan sta ik er niet met lege handen.
Jouw tip betreft Osomos zal ik onthouden.

Oei, typfoutje, het moet Odomos zijn ipv Osomos :wub:

Haha, dan zal ik die maar onthouden. :slight_smile:

maak je daarom geen zorgen. Genoeg apotheken en O.R.S. kan je makkelijk zelf maken door suiker en zout te combineren of bepaalde dranken de drinken.

Als je uitzoekt waar wel en niet malaria of andere door muggen overdraagbare ziekten voorkomen kan je ook zien of je de Deet wel of niet nodig hebt.

Ik heb in 1 maand tijd 1 aspirientje gehad;)

Dank je voor jouw reactie. Dat is fijn om te weten. :slight_smile:

Hoi Ben net terug uit India. de lokale apotheken zijn niet erg goed bevoorraad.Ik heb zelf een redelijke midsche kennis en wist welke medicijnen ik nodig had voor een flinke bronchitus. Met moeite een redelijke hoestdrank gevonden en uit een raar doosje kwam nog wat antibiotica.
Wanneer je medicatie gebruikt neem voldoende mee. de kans dat je precies hetzelfde kan vinden is er wel maar kost erg veel moeite!

ik kreeg van vrienden die naar india zijn geweest de tip om in ieder geval je eigen ‘‘sterielle’’ naalden mee te nemen. ze zeide dat een van hun opgenomen moest worden, en dat er nogal laks omgegaan werd met de injectie naalden…

misschien handig, ookal hoop je het niet nodig te hebben.

greetz rvm

Die naalden zijn inderdaad handig naast je standaard ehbo kit. Gewoon in elke outdoor winkel te kopen.