Malaria tabletten

Hallo allemaal!
Ik ga begin januari 2010 samen met mijn vriend 4 weken rond reizen door India.
Ik vind het super spannend, 1e reis ver weg!
Doet me goed om ervaringen te lezen op deze site.
We zijn nu echt met de voorbereidingen bezig, ik laat waarschijnlijk nog van me horen met vragen welke jullie mogelijk kunnen beantwoorden!
Wat me nu even bezig houdt zijn de malaria pillen…
We komen er niet echt uit hoeveel we deze moeten aanvragen , gezien we deze op recept krijgen, vanuit de GGD.
De GGD wil precies weten in welke dorpen en steden we komen, zodat ze de hoeveelheid medicatie kunnen afstemmen hier op.
We kunnen dit nog niet precies zeggen, omdat we onze reis niet stipt uitgezet hebben.
Hoe hebben jullie dit afgestemd?
En hebben jullie ook iets van steriele naalde meegenomen, voor het geval je daar in een ziekenhuis of iets terrecht komt? Of is dat overbodig?

Groetjes, Klaartje

Het ligt eraan naar welk gebied je gaat, ga je alleen naar Noord-India dan heb je geen malariapillen nodig, de afgelopen twee keer hebben wij zelfs geen Deet gebruikt. Je hebt de reis nog niet uitgestippeld maar heb je wel enig idee naar welk gebied je gaat? Wij hebben nooit naalden meegenomen omdat de medische zorg prima is in India.

We gaan reizen in noord, midden en een klein beetje Zuid, van alles wat dus!
Moeten maar eens aan de slag om het concreet te gaan maken!
Bedankt voor je reactie!
De meningen zijn erg verschillend over die naalden, mogelijk heb je ze in Noord niet nodig, maar in Zuid wel?

Hey Klaartje,
Wij vertrekken binnen twee weken en half naar daar en wij hebben enkel pillen voorgeschreven gekregen voor het Sunderbans gebied (natuurreservaat in de buurt van Calcutta).
Als je op de website van de het ITG (instituut voor tropische geneeskunde: http://www.itg.be/itg/) van antwerpen gaat kijken bij india, kan je zien welke gebieden het ‘gevaarlijkst’ zijn.
Wij gaan ook door heel India reizen, van Delhi tot de backwaters van Kerala en alles ertussen :slight_smile: en onze dokter zei dat we enkel voor dat natuurreservaat pillen nodig hadden (het is daar geen zomer dus muggen zijn iets minder actief ook).
Groetjes,
klara