Wat beveelt de GGGD aan voor een reis naar India met betrekking tot malaria ? Lariam of iets anders ?
Hoi,
Het ligt er aan waar je in India naar toe gaat. Ik ga naar Noord-India, en daar beveelt de GGD niets aan qua pillen. Toch heb ik een malariakuur gekocht; malarone. Altijd handig.
Hallo,
De GGD beveelt idd per gebied iets anders aan volgens mij. Maar nu heb ik mij laten vertellen dat malariapillen eigenlijk helemaal niet nodig zijn als je maar voorzichtig bent. Dus klamboe, bedekte kleding, Deet, etc…
Heeft iemand enig idee hoe het werkt, die pillen? Ik heb gehoord dat het enige verschil is dat als je geprikt wordt je het niet merkt door die pillen, ipv dat je er ziek van wordt. Maar is het het waard om een paar maanden (in mijn geval) die pillen te gaan slikken terwijl je grote kans hebt niet geprikt te worden? Waar beschermen die pillen nou precies tegen is eigenlijk mijn vraag…
wij hebben vitamine b 1 (thiamine ) 100 mg per dag ( 1 keer daags 2 keer 50 mg) geslikt in de gebieden waar wij malaria tabletten zouden moeten slikken volgens de huisarts. dit heeft bij ons gewerkt want toen wij het niet slikten in thailand werden we daar wel gestoken.
je moet er wel een paar dagen voordat je in het gebied komt mee beginnen. maar ja het is niet schadelijk voor je lichaam dus dat is niet zo’n probleem.
Olga,
als je je van te voren laat vaccineren dan heb je (uiteraard) minder kans dat je malaria oploopt. Maar de kans is nog steeds aanwezig. Het nadeel is echter dat je in het geval dat je TOCH malaria oploopt, de symptomen veel lastiger herkent, omdat ze verzwakt worden doordat je al antistoffen hebt binnengekregen via de vaccinatie. Dat bedoelde je misschien.
Het is echt het beste om deze vraag aan de GGD te stellen, met duidelijk een gebied erbij waar je naar toe gaat.
Hallo,
Bedankt voor jullie reply’s. Tja, bij het GGD raden ze het echt aan, terwijl de mensen die ik spreek die in India geweest zijn zeggen dat het niet echt nodig is, ook omdat het rotzooi is. Dat van die B1 vitamine ga ik zeker meenemen. Ook nog tips voor jullie: Tonic drinken en tea tree olie schijnen ze erg vies te vinden…
Tja, dus als je geprikt wordt en je hebt wel malariapillen gebruikt, wordt je minder ziek, maar moet je dan alsnog naar een ziekenhuis oid? Of gaat het dan vanzelf over?
En als je ze niet geslikt hebt wordt je dus flink ziek waarschijnlijk, maar als je dan naar een ziekenhuis gaat en daar behandeld wordt is het ook goed? Dan zie ik het voordeel van de malariapillen niet zo…
Ga al tien jaar naar India.
Overwinter daar altijd vier a vijf maanden.
nog nooit malaria profylaxe genomen.
NIET NODIG
Kijk eerder uit voor TBC wat opkomt in India
grjes cornelis maas
medereizigers,
Ik kom net terug uit India en deze week is officieel bevestigd dat er 28.000 malaria gevallen in new Delhi en omstreken zijn vastgesteld. En vele denque doden. Trek zelf je conclusie. Gestoken word je zeker, dus als je niet iedere dag die stress wilt…zou ik een pilletje nemen.
Er bestaat een een natuurlijk middel tegen malaria en ik heb ergens gelezen dat het mogelijk ook bij Denque helpt , nl Artemisia Annua. volgens een ervaringsdeskundige:
‘Zelfs de Wereld gezondheids organisatie adviseert nu dit Artemisia Annua ter bestrijding van resistentie tegen Malaria. Na enige keren Malaria te hebben opgelopen in Zambia gebruik ik de laatste jaren Artemisia complex met elke maaltijd tijdens mijn lange verbijfs perioden in Zambia. Ik heb reeds drie jaar geen last van Malaria en ook geen voedselvergiftiging meer opgelopen! Een uitstekend werkend middel met slechts positieve bijwerkingen o.a. op de maag en darmen.
Geen synthetische rommel dus tegen malaria. Een zeer belangrijk medicijn voor deze wereld.’
Ik ga dit dus zeker gebruiken, en die tip van Vitamine B pas ik ook toe want muggen vinden mijn bloed lekker.
Als je Googled op artemisia annua malaria krijg je oa deze site
www.hanze.nl/home/Schools/Instituut+voor+Life+Science+Technology/…
Het gaat om de werkzame stof artemisinine.
Omdat er veel planten voor nodig zijn om voldoende artemisinine te produceren is het een relatief duur product. Maar men is er in geslaagd de stof ook chemisch te produceren, zodat er voor derde wereld landen een betaalbare oplossing is.
Ik begrijp dat de WHO bang is voor resitentie wanneer artemisia enkelvoudig gebruikt wordt, daarom raden ze een combinatie aan, een zg ACT een op Artemisinine gebaseerde combinatie. (De parasiet is hoogst intelligent)
Maar lees dit maar: www.malaria.nu/
Ik koop hier in ieder geval artemisia en wanneer ik in Thailand of India ben vraag ik naar een ACT.
www.aov.nl/producten/fytotherapeutica/artemisia_complex/.
Dit kost het ongeveer www.gezondheidaanhuis.nl/product/1451 (dit is maar een voorbeeld, je kunt ook naar de apotheek of zelf surfen)
succes, Joop
Wij gaan deze winter voor de 11e keer naar India (GOA) om te overwinteren en al die jaren malaria tabletten geslikt. Zolang de kranten nog bol staan van de berichten van malaria gevallen in Goa hebben wij hier voor gekozen.
Lees af en toe de http://www.oheraldo.in/ daar staat genoeg in over Malaria.
Ooit een mug gezien die kan lezen en bij het bord Goa weer terug vliegt???
Wij kochten de “Laveran” tabletten ter plaatse, scheelt een stuk qua prijs.
Dit jaar gaan we Artemisia Annua proberen.
Hierover zijn de berichtgevingen zeer positief.
Waarom eerst ziek worden, na enkele weken eens naar de dokter, atibiotica innemen, een week niet in de zon enz. Zonde van de tijd. Preventie voorkomt een hoop ellende.
Volgend jaar nemen we ook de TBC injectie.
He Lenny, inenten tegen malaria???![]()
Dat homeopathische middel klinkt ook goed… Maar waar kan ik dat kopen?
Deze site vond ik zojuist op de prikpagina van India. Zegt volgens mij wel genoeg.
Op www.vaccinatiesopreis.nl/367 staan de Nederlandse richtlijnen voor
vaccinaties voor India. Er staat ook een link naar een malariakaart van
India.
Dat homeopatische middel is on line te koop, dus even googelen.
In India kun je het ook kopen zegt men.
Haai!
Inenten tegen malaria kan niet, dus dat is geen optie!
Ik mocht van de GGD niet aan de Lariam in India, want dat is een te sterke vorm voor de soort malaria die er heerst in India. Malaria schijnt in India alleen in het middelste deel van het land te heersen (een soort strook van de west- naar oostkust), maar als je gaat rondreizen moet je al die tijd aan de malaria-tabletten.
Ik heb Paludrine voorgeschreven gekregen, deze moet je 2x per dag slikken, beginnen op de dag van aankomst tot 4 weken na vertrek. Baalde ik nogal van, want heb eerder Lariam geslikt zonder bijwerkingen en die hoef je maar 1x per week… Maar goed, Lariam mocht nu dus niet.
Het voordeel van malaria-tabletten is dat de symptomen van de ziekte minder heftig zijn, of helemaal niet naar voren komen. Wanneer je geen malaria-pillen slikt en je krijgt de ziekte en herkent de symptomen niet, kan malaria dodelijk zijn (weet trouwens niet zeker of de vorm van malaria in India dodelijk is).
Ik heb in Ghana ondanks de Lariam wel malaria gehad, maar véél minder heftig als anderen die het niet slikten en er ook lang mee doorliepen. In Ghana was de regel: zodra je hoofdpijn / koorts / griepverschijnselen hebt –> laat je testen op malaria!!! Als je er op tijd bij bent, is er niks engs aan hoor ![]()
Heel veel succes & plezier op reis!
Hey!
Thanks! Wij hebben idd ook die Paludrine voorgeschreven gekregen. Zijn ook niet zo duur gelukkig! Maare, heb je er al ervaring mee, of ze nog niet gebruikt?
En ik zal eens gaan googelen voor dat homeopathische middel.
Nee Paludrine heb ik geen ervaring mee… Moet je pas mee beginnen op dag van aankomst, dus dat is bij mij over 2 weekjes (20 okt.), kan nog wel laten weten hoe/of het bevalt als ik daar ben (en ik eraan denk hier nog even naar de te kijken!) ![]()
Hallo,
Zijn er hier mensen die het product Artemisia Annua al hebben geprobeerd? Ik ben hier zeer beniewd naar! Ik kan namelijk nergens vinden of het echt daadwerkelijk helpt en hoeveel je er moet slikken.
Groetjes,
Merijn
Ik zit in september in delhi, agra, jaipur en pushkar. Mijn GGD zegt dat ik geen pillen nodig heb (zelfs nadat ik nog een 2e keer ter bevestiging vroeg) tegen malaria. Toch ben ik er niet helemaal gerust op als ik zo het internet er eens op na sla. Zijn er mensen die voor dezelfde plekken wel het advies hebben gekregen voor pillen? En is het advies van de GGD bindend, of kan ik zeggen dat ik het toch wil? (neem aan dat je dit soort medicijnen niet bij de drogist kan krijgen en echt op dokters recept moet?)
Misschien moet je de travelclinic vanhet havenziekenhuis eens bellen.
India | Travel Clinic
ook www.lcr.nl heeft goede richtlijnen omtrent vaccinaties voor alle landen