Chronisch tekort aan toiletten

Toch handig om te weten als je van plan bent naar India te gaan: in India is een chronisch tekort aan toiletten. Dat heeft de Wereldbank deze week bekendgemaakt. Doordat er te weinig toiletten zijn, doen Indiërs de behoefte regelmatig ergens anders en dat komt de gezondheid niet bepaald ten goede.

http://www.aziatischetijger.nl/2010/12/21/chronisch-tekort-aan-toiletten-india/

Het zijn niet alleen de toiletten maar ook veel open riolen en heel veel zwerfvuil en soms enorme afvalbergen midden in de stad. Mannen die overal tegenaan lijken te plassen, veel poepende kinderen gezien. Ben bij mensen thuis geweest , van hutjes tot stenen huizen maar geen toilet. Moest jezelf dan moest je maar even een plekje buiten zoeken. De hygiënische omstandigheden zijn soms vreselijk.

In de grote steden zijn er genoeg toileten te vinden bij winkelketens zoals McDonalds, Pizza Hut, Subway en Cafe Coffee Day. In de kleinere steden is het wat meer gezoek maar ook daar heb je tegenwoordig de Amerikaanse ketens.

In India heb ik geen 1 moment last ervan gehad dat ik naar de wc moest en niet kon… Maar ja, als je 4 liter water drinkt, alles eruit zweet en 1 keer per dag maar naar de wc moet dan scheelt dat misschien ook wel :wink:

In de trein zag je wel als je de stad uit ging heeeeel veel poepende mensen langs het spoor zitten… Erg zielig, maar goed… Ik denk dat India niet alleen een poep-probleem heeft, maar ook een vuilnisprobleem…