Wie kan mij iets vertellen / heeft ervaring met het B-visum voor de VS?
Ik weet dat er op het visum staat 3 t/m 6 maanden en dat het dan van de Douanebeambte afhangt hoelang hij je echt laat verblijven. Ik weet ook dat er uitzonderingen worden gemaakt en dat je soms nog langer mag blijven (gebeld met consulaat in A’dam).
Ik ben een reis van 7 maanden aan het plannen, maar plannen gaat lastig als je niet weet hoe lang je kunt blijven.
Ik weet dat je met: een eigen huis, een vaste baan, schoolgaande kinderen, een gevulde bankrekening (bewijzen voor terugkeer naar NL) een goede indruk maakt.
Maar ik heb nog nooit van iemand gehoord of gelezen die daadwerkelijk 5 of 6 of zelfs nog meer maanden is geweest. Wie wel?
Gr, Frank.
Helaas geen ervaring met een B2 visa, maar alles is mogelijk. Waar een wil is, is een weg…niet dan? Het enigste wat ik je kan aanraden is om deze websites door lezen 404 - Page Not Found en Home | USCIS. En hou rekening mee met de fees (vergoedingen) voor elke aanvraag.
:vak02:Peggy
Ik ben bekend met de sites, ik ben op zoek naar ‘ervaring’.
Ik denk dat ik een goede kans maak om 7 maanden, of in ieder geval 6 maanden te mogen blijven. Maar een volgend punt is: Hoe kan ik bewijzen dat ik een vaste baan en een eigen huis heb? Alle documenten zijn in het Nederlands…
Toen ik naar Amerika verhuisde heb ik mijn Nederlandse documenten laten vertalen door de instanties (gecertificeerde vertaling is vereist), zoals het Ministery van Onderwijs voor mijn diplomas, gemeente voor mijn geboorte akte, enz. Dit was 20 jaar geleden, maar ik denk dat je werkgever je wel tegemoet komt om je proof of employement te geven in het English, en je bank proof of real estate/mortgage.
De meer proof / bewijs je hebt van je financieele banden met Nederland de beter. Ik denk niet dat je enige moeilijkheden zal hebben om je 3 maanden (die je hier kan verbrengen zonder Visa) te verlengen voor 4 meer maanden.
Enige plannen om South California te bezoeken?