stel ik wil een toeristenvisum voor mijn vriend.
dan moet degene die de uitnodiging maakt toch 21 jaar of ouder zijn?
ja je moet 21 zijn en aan een bepaald inkomen voldoen,volgens mij is het 1185 exc vakantie geld,als je het precies allemaal wil weten moet je op de pagina vd ind kijken,daar staat alles precies vermeld van hoe en wat.
sucses
ik heb van iemand anders begrepen dat je 21 jaar moet zijn voor MVV niet voor toeristenvisum. ik heb ergens gelezen dat het inkomen op 1400 zit. helaas heb ik nog geen baan en ga ik volgende maand stage lopen.
volgens mij moet je echt 21 zijn.
staa jij garant of je vader.
want als jij garant staat moet je salaris 1148 zijn ex vakantie geld,.
je moet de salarisstrookjes vdafgelopen 3 maanden aan kunnen tonen,garantie verklaring hebben,arbeidscontract.
jouw vriend moet vast werk hebben,wergevesverklaring,geld op de bank hebben volgens mij 2000 euro,ziektenkostenverzekiering maar die kan je bij ooms aanvragen met dekking van 30.000 euro,uitnodegingsbrief,bewijs van terug keer.
anders moet je vragen of je ouders je kunnen helpen met het visum,maar hun zijn dan wel verantwoordelijk voor hem,voor de periode dat hij hier is,anders moet je op de site vd ind kijken of buitenlandse partner daar staat alles beschreven
oke ik moet dus 1148 verdienen en niet 1400?
na mn stage maar goed mn best doen voor een baan.
ik ben alleen geen 21.
je inkomen voor mvv moet 120 procent boven het minium inkomen uitkomen.
maar voor vakantie visa heb je 1 vaste baan nodig met minimaal 1 jaar contract,en je moet echt je salarisstroken laten zien vd afgelopen 3 maanden.want jij moet hem kunnen onderhouden,ik had mvv aangevraagd voor mijn man 1 jaar geleden,maar afgewezen omdat ik net te wienig verdiende 20 euro,en nu ben ik hard op zoek naar 1 baan der bij,en dan proberen we het weer opnieuw,maar je moet echt het inkomen hebben wat zij vragen.
hoe oud ben je dan.
anders moet je vragen of je ouders garant willen staan voor je vriend,maar voor informatie kan je ook kijken op de ambasade site van ankara.
en wat als je vriend geen of niet genoeg geld op de bank heeft??
in mei word ik 19 jaar
hij moet geld op de bank hebben staan hij moet kunnen aan tonen dat hij over voldoende financeele middelen beschikt,dat moet hij kunnen aan tonen.hij moet kunnen aan tonen dat hij 34 eurp per dag heefd te besteden.
dus als hij aan alles voldoet,maar niet genoeg geld op de bank heeft staan gaat het hele feest niet door.€34,- per dag dat is niet mis voor hun,dus als ze 10 dagen willen blijven moeten ze al een maandloon hebben gespaard hoe moeten ze dat voorelkaar krijgen of zijn daar ook foefjes voor
zoals ik al zij ze moeten echt geld op de bank hebben staan dat moeten ze echt aan kunnen tonen,ja natuurlijk zijn er foefjes voor als je het geld niet hebt,maar ze moeten het kunnen aan tonen op papier,en de bankrekening moet op hun naam staan,desnoods zet je het geld der zelf op en haal je het later er af als hij zijn visum heefd,maar anders moeten ze het seisoen daar voor werken,maar ik zou het op de oficeele manietr doen,want ze komen overal achter,en dan ben je nog verder van hius,en hij heefd gewoon al die papieren nodig.ik kan het niet mooier maken.
Dank je wel Atik,ik had al zoiets verwacht,maar heb ook wel eens andere verhalen gehoord dus vandaar mijn vraag,maar we zullen wel ff kijken hoe we dat op gaan lossen dan.We hebben de zomer nog dus…
sucses er mee,het is niet makkelijk meer om iemand hier heen te halen,maar als jevolhoud lukt het.
Dank je wel,we willen het na de zomer gaan proberen,ik voldoe aan alle eisen,nu mijn vriend nog
ik hoop dat het gaat lukken voor jullie!
Bij mijn weten hoeft de persoon die het visum aanvraagd niet per se 34 euro per dag op zijn rekening te hebben wanneer er een garantsteller is. De garantsteller staat financieel garant voor de uitgenodigde persoon, dus ook voor die 34 euro per dag, het is mijn inziens bter om er dan ook een geschreven brief ij te doen dat de garantsteller de uitgenodigde in alles zal voorzien en dat hij daarom die 34 euro per dag niet nodig heeft. Nu zal ik zeker niet ontkennen dat als ze zelf dat geld hebben de kans niet groter is dat ze een visum krijgen. Als ik je mag adviseren kijk eens op www.buitenlandsepartner.nl of op www.mixed-couples.nl
Hier kun je alle info vinden de je nodig hebt over visum zaken.
Groetjes Sonja
de gene die in turkije 1 toeristen visum aanvraagd zonder 1 gene die garantstaat moet aankunnen tonen dat hij 34 euro per dag te besden hebt.
maar als de gene 1 vakantie visum aanvraagd met 1iemand die hier garant staat moeten ze ook geld op de bank hebben staan.
maar turkije-fan der vraag was of zij 1 visum aan kan vragen terwijl zij stage loopt,ik bedoel als je 1 vakantie visum wilt aanvragen,heb je hier 1 vaste baan nodig,met minimaal 1 jaarcontract,het salaris moet aan de eisen voldoen die de ind vraagt,en je moet de salarisstroken van de laatste 3 maanden kunnen aan tonen.
weet iemand ook hoelang een garantverklaring en uitnodigings brief geldig is???Ik wil mijn vriend in november of december hier heen laten komen,kunnen we dan in oktober de aanvraag doen of moet dat eerder.
de garantie verklaring is 3 maanden geldig.hij moet het consulaat op bellen voor 1 afspraak te maken,meestal 1 dag later kan hij de pincode ophalen bij de bank,daar na kan hij het consulaat bellen om 1 afspraak te bevestigen,als hij dan 1 afspraak heeft,leverd hij zijn paspoort in,meestal na 1 of 2 dagen krijgt hij zijn paspoort terug via upc met stempel of zonder stempel.anders kijk dan even op de site van de ind,of mix-coupels.nl,daar staat alles beschreven.sucses er mee