Ik zal bij het begin beginnen en uitleggen wat mijn probleem is !
Ik ga in April mijn vriend uitnodigen om voor 8 weken naar Nederland te komen.
Mijn vriend heeft zelf genoeg geld om zichzelf te kunnen onderhouden die 8 weken = 56 dagen x €34 per dag = €1904,-
Maar nu is mijn vraag dus ik sta garant voor hem omdat het visum dan sneller wordt afgegeven omdat ze dan zien dat iemand voor hem garant staat als hij iets doet waar de overheid evt. voor zou moeten betalen , maar wat is de inkomenseis ?
Ik lees op sommige site’s dat het niet nodig is als je een toeristenvisum aan vraag maar op andere site’s lees ik weer dat je min €1104 netto moet verdienen per maand.
En geldt deze inkomens eis ook als je nog thuis woont?
Ik weet niet of ik hier wel op het goede forum zit maar ik wil het voor de zekerheid toch nog even vragen!
Kathy**
Ik zelf kan je helaas niet verder helpen met het antwoord op jou vraag. Maar eerder zat hiet vaak ene Ageeth op het forum en wist meestal precies de antwoorden op zulke vragen.
Helaas zien we haar al een tijdje niet meer op het forum. Maar misschien als ze dit leest, dat ze je alsnog kan helpen. Probeer anders even om via dit forum een rechtstreeks mailtje te sturen naar Ageeth. Als dat nog mogelijk is natuurlijk. Zij wist vaak veel over deze materie.
Ik zit met hetzelfe probleem eigenlijk maar volgens mij mogen ze niet naar het inkomen kijken als je een toeristenvisum aanvraagt.
Teminsite dit staat vermelde op de site van mixed-couples.nl
En Ageeth zou ik maar niet om hulp vragen want die vertelt je gelijk dat het geen zin heeft , ik heb ervaring ik vroeg 1 x aan haar hoe het werkt en toen vertelde ze me doodleuk dat ik het wel kan vergeten dat hij hier heen kan komen omdat hij mijn vriend is en ze dan geen visum af willen geven.
Maar gelukkig op de site van mixed-couples vindt je ook veel positieve reacties.
Ik hoop dat iemand er een antwoord op weet over die inkomenseis dat zou me zeker een stuk helpen!!
Groetjes sarah.
Je inkomen is volgens mij inderdaad niet van belang bij aanvraag
toeristenvisum.
Voor de zekerheid kun het navragen bij de IND,
website : www.ind.nl
Succes,Hans.
Ik heb afgelopen vrijdag de ind gebeld en die wist het zelf niet precies ik kan er ook niks op de site van vinden alleen wanneer je een mvv aanvraagt is er een inkomenseis.
Maar toch worden heel veel visum’s afgewezen omdat het inkomen niet genoeg is van de referent.
Net zoals een vriendin bij mij.
Ze zijn gewoon bang dat hij niet terug gaat maar dat kunnen ze natuurlijk niet zeggen.
Weet iemand hoe ik dit kan tegen gaan ??
Mijn vriend krijgt zo wie zo een werkgevers verklaring dat hij7 weken vakantie mag nemen maar of dit voldoende is ??
groetjes Sarah
Volgens mij kijken ze niet naar jouw inkomen, maar je moet wel 3 loonstroken meenemen. Als je vriend duidelijk kan laten zien, dat hij zelf genoeg inkomen heeft en dat hij in de periode dat hij in NL is, hij zichzelf kan onderhouden. Moet het genoeg zijn. Maar ze kunnen bij de NL-ambassade soms om onduidelijke redenen heel moeilijk doen… Dus succes…
Als hij zelf genoeg geld heeft (contract, goedkeuring van zijn baas, laatste afschrift van de bank) hoef jij alleen nog maar een uitnodigingsbrief te schrijven die je zelf kunt samenstellen en aan hem te geven samen met een kopie van je paspoort i.v.m. handtekening.
Dit is voor kort verblijf (max. 3 maanden)
Je kunt ook iemand anders garant voor hem laten staan b.v. ouders.
Zoals jij het omschrijft is het wel erg simpel maar helaas is dit niet het geval.
Ik heb vorige week donderdag de ambassade gebeld en die vertelden mij dat ze niet naar leeftijd kijken qwa inkomen en je gewoon moet voldoen aan die € 1104 !!
pfff klote
anderen hebben het ook al gezegd maar op de ind site staat precies wat je allemaal moet hebben, het staat als het goed is onder het kopje visum kort verblijf.
Inkomenseis is minimaal het bedrag van een sociale dienst uitkering. Ook moet je een officiele uitnodigingsbrief hebben die kun je bij stadsdeel kantoren krijgen.( zo moest ik het doen in ieder geval), ook en kopie van je paspoort en bewijs van vermogen, zoals een loonstrook of zo.
Je zult dat wel weten , maar je vriend heeft wel meer papieren nodig dan alleen een bewijs van vermogen, zoals verzekering, brief van zijn baas, en voldoende bewijs dat hij ook reden heeft om terug te keren, bewijs van de periode dat hij militaire dienst heeft gedaan enz. Ik ben zelf ook bezig geweest om mijn vriend hierheen te krijgen voor een kort verblijf, makkelijk is het zeker niet, maar het is proberen waard, toch?!
Helaas niet, maar dat komt omdat hij niet alle papieren voor elkaar kon krijgen op dit moment. Maar we houden de moed erin en proberen het gewoon nog een keer. Het heeft toch geen zin om bij de pakken neer te gaan zitten?!
Wel zou ik je adviseren om bijvoorbeeld je vader of moeder je vriend officieel uit te nodigen het schijnt dat je dan meer kans maakt.
Ik zag net ergens in dit forum dat je ook een lange tijd naar turkije gaat, net als ik. Hoe regel jij je visum als ik vragen mag? Ik weet dat er verschillende mogelijkheden zijn, maar hoor het liefst van anderen hoe ze dit doen of gedaan hebben.
groetjes pos
Originally posted by kATHY@17-01-2004, 00:44:21
** ****Hallo allemaal!
Ik zal bij het begin beginnen en uitleggen wat mijn probleem is !
Ik ga in April mijn vriend uitnodigen om voor 8 weken naar Nederland te komen.
Mijn vriend heeft zelf genoeg geld om zichzelf te kunnen onderhouden die 8 weken = 56 dagen x €34 per dag = €1904,-
Maar nu is mijn vraag dus ik sta garant voor hem omdat het visum dan sneller wordt afgegeven omdat ze dan zien dat iemand voor hem garant staat als hij iets doet waar de overheid evt. voor zou moeten betalen , maar wat is de inkomenseis ?
Ik lees op sommige site’s dat het niet nodig is als je een toeristenvisum aan vraag maar op andere site’s lees ik weer dat je min €1104 netto moet verdienen per maand.
En geldt deze inkomens eis ook als je nog thuis woont?
Ik weet niet of ik hier wel op het goede forum zit maar ik wil het voor de zekerheid toch nog even vragen!
Kathy** **
Ik ben nieuw op deze site, maar lees jullie mailtjes over iemand naar Nederland halen ik ben er namelijk ook mee bezig. Weet iemand hoe lang zo een aanvraag duurt stel je hebt alles in orde?
Ik weet wel dat je heel veel papieren moet hebben. Je kan op www.ind.nl kan je brochures bestellen waar bijna alles in staat. Dat heb ik namelijk ook gedaan en je wordt er wel wijzer van moet ik zeggen. Ik hoop dat als het een van jullie lukt iemand naar Nederland te krijgen dat jullie het even laten weten. Dan krijg ik weer hoop.