Toegang Tibet

Hallo!

ik ben van plan om in oktober en november rond te trekken in Nepal en Tibet, maar las net allerlei berichten dat tibet enkel te betreden valt indien je in een groep van minimum 5 personen reist en indien je over een speciaal visum beschikt. weet er iemand of het echt niet mogelijk is om alleen tibet te betreden? en kan dit ook gemakkelijk vanuit tibet? of is tibet enkel vanuit china te betreden?
en indien alleen echt niet kan/mag, zijn er mensen die nog reisgezelschap zoeken om ook aan 5 personen te geraken? :slight_smile:

groet!
Kurt

Als je naar Tibet wilt, mag dat niet zelfstandig maar moet dat onder begeleiding van een gids. Je mag best met 1-2 mensen een gids huren (heb ik zelf ook gedaan vorig jaar ;)), maar met 2 mensen betaal je per persoon meer dan wanneer je met 20 man reist. Ik was echter blij dat ik maar met één ander iemand was en niet met een grote groep.

Je kan vanuit Nepal of vanuit China naar Tibet reizen. Daar kun je ook het permit (het is geen visum) regelen wat je voor Tibet nodig hebt.

bedankt voor je antwoord!
heb je een idee hoeveel dat ongeveer kost (op basis van jou reis)? en heb je misschien contact gegevens van die organisatie/gids? hoelang duurt het om dan ter plaatse in Nepal die permit te regelen?
heb je misschien ergens een reisverslag van jouw reis online staan? ik ben wel nieuwsgierig :)…

groet!

Als je even klikt op de handtekening onder mijn bericht… :chin:

Maar bij deze de directe link: IkReis - Reizen naar Tibet en Nepal: route, tips en ervaringen

Ik heb de reis geboekt bij Asian Heritage Treks: http://www.asianheritagetreks.com/. Het regelen van het permit kostte 4-5 dagen vanuit KTM. Reizen beginnen vanaf US$ 800 met een grote groep, maar als je net als ik naar het Everest Basecamp wilt, niet met een groep wilt reizen en een verlenging van de standaard reis wilt (12 dgn ipv 7-8 dagen) dan betaal je meer. Ik was ongeveer 1200 euro kwijt - een hoop geld. Maar het was het waard!