Ik heb veel informatie gelezen over reisdocumenten die nodig zijn voor een bezoek aan Tibet, maar veelal zijn deze verouderd (inmiddels gewijzigd door huidige ontwikkelingen) en tegenstrijdig.
Wie kan mij kort en duidelijk zeggen waar ik allemaal rekening mee moet houden volgens de meest recente bepalingen?
Ik reis alleen: is het nog steeds zo dat je alleen Tibet mag bezoeken per georganiseerde (groeps)reis? Ik reis via Nepal.
En hoe zit het precies wat betreft visa en permits?
Samen met 4 vrienden trek ik deze zomer naar Nepal en (hopelijk) naar Tibet.
We weten dat we in Nepal een visum moeten aanvragen én als groep moeten gaan. We zitten alleen een beetje krap met tijd.
Ik las op het net dat het aanvragen van zo’n visum voor Tibet een werkdag of 3 kan duren. Heeft iemand ervaring en kan dit ook sneller? Als we onze tour willen halen zouden we op 1 of 2 werkdagen een visum nodig hebben.
Vraag 2: is er enige mogelijkheid om te versnellen?
mensen!! even opletten, je hebt om Tibet te bezoeken een ** VISUM VOOR CHINA** nodig, dat is gewoon in NL te regelen!! Je hebt verder een PERMIT nodig voor Tibet… zeggen ze.
Wij zijn zonder permit gereisd en niemand heeft er ooit om gevraagd. Je hebt wel weer een aparte permit nodig om naar Everest Basecamp te komen, maar die ‘koop’ je met je tour
Vorig jaar was het nog zo dat je in Nederland alleen een visum voor Tibet kon halen als je via China naar Tibet ging.
Ging je via Nepal, dan moest je het visum in Nepal regelen.
Of dit nog geldt is via je reisbureau/BuZa/de Chinese ambassade wel uit te zoeken.