(origineel bericht op be-more.nl)
Toch nog weg
Na de klap dat Moermansk niet door ging ben ik druk aan het zoeken gegaan naar een alternatief. Ik kwam via Google uit bij Be-More en na alle informatie aandachtig te hebben doorgelezen heb ik besloten om mij aan te melden. Ik werd al snel gebeld en na een persoonlijke ontmoeting met één van de begeleiders heb ik besloten om voor FOHO aan de slag te gaan. Ik vetrek halverwege Mei en blijf minimaal 4 weken in Masaka (Uganda). Omdat ik in September ook naar Kaapstad ga voor mijn scriptie heb ik een groot gedeelte van de inentingen al gehad en moet ik enkel nog malariatabletten halen. De reden dat ik ontwikkelingshulp wil gaan doen is omdat ik graag mijn steentje wil bijdragen aan de ontwikkeling van een land en in het specifiek de mensen die daar wonen. Het is onvoorstelbaar dat er mensen zijn die het met minder dan 2 dollar per dag moeten zien te redden. Ik ben zelf voorstander van het microfinance systeem. Het stimuleerd mensen namelijk om op langere termijn te denken i.p.v. korte termijn. Ze generen zelf inkomen en kunnen zichzelf en uiteindelijk hun familie dankzij dit systeem onderhouden. Ik ben erg nieuwsgierig hoe dit er in de praktijk uit ziet en in hoeverre dit toegepast wordt.
Ik kan niet wachten om weg te gaan. Maar goed ik moet nog 3 weekjes wachten en ik moet nog een project proposal schrijven en voordat ik het weet zit ik in het vliegtuig naar Uganda en mag ik eindelijk ontwikkelingshulp gaan verrichten.