Nog maar iets meer dan 2 maanden!

(origineel bericht op be-more.nl)

Nog maar iets meer dan 2 maanden!

Hallo familie/vrienden en anderen!

Leuk dat jullie een kijkje komen nemen op mijn weblog!
Over 2 maanden (23 feb) vertrek ik vanaf Amsterdam naar Uganda. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar vind het zeker ook spannend! Mijn eerste keer buiten Europa zal meteen een heftige ervaring worden, maar ik denk zeker ook een hele mooie!

Ik ga 4 weken meehelpen bij het project Foundation Of Hope Organisation (ook wel FOHO). FOHO is actief in Nyendo, de voorstad van Masaka en in de afgelegen communities gelegen aan Lake Victoria.
Om mijn keuze voor het project te maken, heb ik heel veel weblogs gelezen van oud-vrijwilligers. Hieruit heb ik een beetje kunnen opmaken wat er bij FOHO gedaan wordt en dit lijkt heel divers te zijn! Een grote taak is het helpen opvangen van straatkinderen, bijv door praatgroepen maar ook door spelletjesdagen en veel plezier maken. Maar we gaan bijv ook de riolering schoonmaken (ivm voorkomen besmettelijke ziektes) en er zijn trainingen voor vrouwen. Eigenlijk denk ik dat ik daar pas echt ga zien wat het project in gaat houden, dus blijf vooral lezen, dan komen jullie er vanzelf achter!

Ik ga natuurlijk niet in mijn uppie naar Uganda, maar met een groep vrijwilligers, waarvan ik een deel al ontmoet heb op de voorbereidingsdag (erg leuk!). In een aantal weekenden staan er ook reisjes gepland, zodat we ook nog wat meer van Uganda zullen zien!

De laatste maanden heb ik heel hard gewerkt om alle kosten die ik zelf maak te bekostigen, maar…het zou natuurlijk heel leuk zijn om door donaties wat meer te kunnen betekenen op het project.
Indien er aan FOHO gedoneerd wordt en mijn naam daarbij genoemd wordt, kan ik (natuurlijk in overleg met de lokale mensen van FOHO) bekijken wat er met de donaties gedaan kan worden. Later zul je hier dus terug kunnen lezen wat er zoal met het geld gedaan is.

Doneren is heel makkelijk:
Je kunt namelijk een bijdrage storten op 12.17.74.228
t.n.v. Be More te Nijmegen
en<strong> vergeet niet</strong> o.v.v. A. van Litsenburg (aangezien het geld dan echt bij mijn project terechtkomt, in de maand dat ik daar zit).
Doneren kan ook hier:
<a rel=“external” href=“http://www.be-more.nl/vrijwilligerswerk/alle-projecten/direct-doneren”>http://www.be-more.nl/vrijwilligerswerk/alle-projecten/direct-doneren&lt;/a&gt;

In Uganda zijn alle kleine beetjes welkom, en met 1 euro kunnen we bij FOHO al veel…dus als je het kan missen, neem dan even de tijd om te doneren!
Alvast heel erg bedankt, en ik laat jullie weten waar het geld terecht is gekomen!

Nou, voor nu wel weer even genoeg denk ik!
Hopelijk tot de volgende keer, dan wellicht vanuit Uganda…

X Anne!

(origineel bericht op be-more.nl)