(origineel bericht op be-more.nl)
Vrijwilligerswerk in Oeganda/ Volunteer work in Uganda
Hoi allemaal!
Ik heb afgelopen weekend de voorbereidingsdag gehad en er waren allemaal gemotiveerde en enthousiaste vrijwilligers. Ik heb er heel veel zin in! In november ga ik een maand vrijwilligerswerk doen bij FOHO, een project dat zich richt op straatkinderen. Ticket is geboekt ik moet alleen nog een bezoekje brengen aan de GG en GD voor de vaccinaties en malariapillen. Kortom ik ben er klaar voor! Ik hoop dat jullie mij weer allemaal mijn avonturen gaan volgen op deze blog.
FOHO, Foundation of Hope (FOHO), en deze organisatie is actief in Nyendo, de voorstad van Masaka en in de afgelegen communities gelegen aan Lake Victoria. Met een enthousiast team van lokale vrijwilligers worden tientallen families en jongeren ondersteund. Met praatgroepen voor jongeren die opgroeien met de dagelijkse problemen van de stad. Over HIV/AIDS, puberteit, omgaan met criminaliteit en andere onderwerpen die jongeren bezighouden. FOHO organiseert verder schoonmaakprojecten in de stad, spelletjesdagen voor kinderen en trainingen voor vrouwen. Ook het ondersteunen van ouderen in de gemeenschap rondom Nyendo is onderdeel van het werk.
Ciao!
Hi everybody!
I have what Im gonna do with my vacation days. In November I´m off to Uganda for a month. I am going to volunteer for a charity that works with and for streetkids. I am very much looking forward to it and I hope you will follow all my adventures on my blog!
FOHO, Foundation of Hope, works in Nyendo (the outskirts of Masaka) and in the rural communities near Lake Victoria. Together with an enthusiastic team of local volunteers we will be supporting dozens of families and youth. There are discussion groups for young people so they can talk about all the problems they encounter with growing up as a homeless youth in a city. They get information about HIV/AIDS, puberty, dealing with criminal behaviour and all sorts of things that troubles them. FOHO Also organizes cleaning projects in the city, organizes gamedays for the streetkids and gives training to empower the women. Furthermore they support the elderly in the rural community.
Ciao!