(origineel bericht op be-more.nl)
Een droom voor FoHo !!
Beste vrienden, familie, bekenden en collega’s, Zoals jullie weten zal ik in November weer afreizen naar Uganda om mee te helpen om de straatjongeren overdag op te vangen, ze onderwijs te geven, helpen bij hun persoonlijke hygiëne en hun gezondheid in de gaten te houden. Daarnaast wordt er gewerkt aan hun sociale netwerk en hun geestelijke welzijn.Het doel hiervan is om de jongeren weer te begeleiden naar een opleiding zodat ze een diploma halen en daardoor meer kans maken op een goede baan.Helaas is het op dit moment zo dat de jongeren aan het eind van de dag weer de straat op moeten gaan omdat er nog geen nachtopvang, woonplek is voor deze jongeren.Ik heb met eigen ogen gezien hoe schrijnend dit is; overdag maken jongeren goede ontwikkelingen door en zetten stappen om te werken aan een fijne toekomst.Maar dan moeten ze om 16.00 uur weer de straat op waar ze worden geconfronteerd met de gevaren van drugs, geweld, mishandeling en misbruik.Hierdoor is het altijd de vraag of ze de volgende dag weer zullen verschijnen bij de opvang, de continuïteit van de hulp van deze jongeren is daardoor niet gewaarborgd terwijl zij wel gemotiveerd zijn om stappen te zetten. Persoonlijk heeft vooral dit mij erg geraakt. Het is schrijnend om te zien dat je om 16.00 uur de jongeren weer de straat op stuurt, niet wetend wat ze in de nacht allemaal voor een gevaren tegen gaan komen. Het lukt de jongeren hierdoor niet om elke dag naar de opvang te komen en is het moeilijk om ze gestructureerd te helpen.Nu heeft FoHo samen met Be More uit Nijmegen het plan opgevat om een hostel te gaan bouwen zodat jongeren hier ook in de nacht en voor langere tijd kunnen verblijven zodat ze gericht kunnen werken aan hun toekomst. Deze vraag is vanuit de lokale vrijwilligers van FoHo gekomen en zij zijn enthousiast aan de slag gegaan om plannen te maken en de zaken uit te werken. Be More ondersteunt ze hierin zodat het een duurzaam en realistisch plan is. Zie voor nadere toelichting en uitwerking de bijlage.Voor deze droom is geld nodig en dus ook ik ben aan de slag gegaan om sponsors te zoeken.90% van deze donaties gaan rechtstreeks naar het Hostel project; de overige 10% gebruikt Be More voor PR doeleinden zoals het maken van flyers, meeschrijven van plannen enz… Ik ben erg enthousiast over dit plan en wil me volledig inzetten om deze droom te verwezenlijken. Daarom ben ik op zoek naar sponsors en donaties.Aangezien ik zelf in November weer zal afreizen en dit in de toekomst ook vast zal blijven doen, kan ik jullie via foto’s en verslagen op de hoogte houden van de ontwikkelingen van het hostel. Op deze manier kunnen jullie daadwerkelijk zien wat er met de donatie gedaan wordt en de ontwikkelingen blijven volgen.Via mijn website kunnen jullie de plannen natuurlijk ook blijven volgen: <a rel=“external” href=“http://anjavansommeren.be-more.nl/”><span style=“color: #f00a00”>http://anjavansommeren.be-more.nl/</span></a> Mocht je graag wat willen doneren dan kan dit via op rekeningnummer 12.17.74.228 t.n.v. Be More te Nijmegen o.v.v. Anja van Sommeren - Hostel Daarnaast is het ook nog steeds mogelijk om lege cartridges in te zamelen, zodat deze gerecycled kunnen worden. Het geld dat dit oplevert wordt dan ook overgemaakt voor het project.Vooral de grote cartridges die gebruikt worden bij bedrijven en instellingen, leveren een aanzienlijk bedrag op!! Willen jullie mij helpen om de droom van FoHo te laten uitkomen!!?? Met vriendelijke groeten,Anja van Sommeren