Nog even geduld; maar dan mag ik weer naar Uganda!!

(origineel bericht op be-more.nl)

Nog even geduld; maar dan mag ik weer naar Uganda!!

Beste allemaal,

Het heeft even geduurd….maar ik ga na drie jaar ongeduldig wachten weer op weg naar Uganda!
Op 14 November zal ik weer vertrekken om voor vier weken vrijwilligerswerk te gaan doen.
Deze keer ga ik naar het project Foundation of Hope (FOHO):
FOHO is actief in Nyendo, de voorstad van Masaka en daarnaast werken zij in de afgelegen communities gelegen aan Lake Victoria. Met een enthousiast team van lokale vrijwilligers worden tientallen families en jongeren ondersteund. Met praatgroepen voor jongeren die opgroeien met de dagelijkse problemen van de stad. Over HIV/AIDS, puberteit, omgaan met criminaliteit en andere onderwerpen die jongeren bezighouden. FOHO werkt in de gemeenschap en bezoekt dus ook veel families thuis. Om te kijken hoe het gaat, te inventariseren waar behoefte aan is en op verschillende vlakken ondersteuning te bieden. Als vrijwilliger kun je meegaan om op allerlei manieren te helpen en te proberen een structurele oplossing te vinden om problemen op te lossen. Verder zet FOHO zich in voor veel verschillende doelgroepen in de communities waarin ze werkzaam zijn. Denk bijvoorbeeld aan een meidengroep, waar geleerd wordt om kleding te maken. Op die manier kunnen ze hun eigen inkomsten genereren en een toekomst voor zichzelf opbouwen. Maar er worden ook activiteiten voor ouderen georganiseerd waarbij je kunt helpen en spelletjesdagen voor kinderen. Heel divers dus!

Net als de vorige keer wil ik graag weer wat <u>extra</u> geld meenemen voor het project dat ik gedeeltelijk tijdens mijn verblijf al kan inzetten. Bijv. voor het kopen van lesboeken voor beter onderwijs, spelmateriaal of materiaal voor het bouwen van een watertank in de communitie. Kortom er is altijd wel een goed doel waar dit geld voor gebruikt kan worden als ik daar ben. Het andere gedeelte van het ingezamelde geld wordt gebruikt voor langer termijn doelen die het project zichzelf heeft gesteld.

Daarnaast is het nog steeds mogelijk om oude telefoons of cartridges in te zamelen. Be More werkt samen met een bedrijf dat deze recycleten het geld dat deze onderdelen oplevert is dan voor het project waar ik ga werken.

Dus wil je mij en het project ondersteunen dan kan dat op 2 verschillende manieren;

•      Je kunt een bedrag storten op rekeningnummer 12.17.74.228 t.n.v. Be More te Nijmegen o.v.v.** Anja van Sommeren

•      Inzamelen van oude mobiele telefoons (deze hoeven het niet meer te doen) en lege cartridges. Neem even contact met mij op als je er een aantal hebt liggen, dan kom ik ze ophalen!

Ik zou het ontzettend gaaf vinden als jullie mij willen ondersteunen om ook deze keer net iets extra’s te kunnen doen voor het project waar ik ga werken!

Jullie kunnen mij volgen op:
<a rel=“external” href=“http://www.anjavansommeren.be-more.nl/”>www.anjavansommeren.be-more.nl</a>

Groetjes Anja van Sommeren

(origineel bericht op be-more.nl)