(origineel bericht op be-more.nl)
3 nachtjes…
Bijna een jaar geleden ontstond het idee tussen mij en Eva om samen ontwikkelingswerk te gaan doen.
Ik heb al van veel mensen gehoord: ‘nooit gedacht dat jij dat zou gaan doen’. Ik vat dat maar op als een compliment:)
Het is eigenlijk ook niet direct iets voor mij, ik die niet van vliegen houdt, graag de controle heeft, niet van kamperen houdt (en ik denk dat het er qua luxe soms wel in de buurt komt van kamperen, misschien is kamperen zelfs wel luxer)
Maar ik ga het lekker gewoon doen en ik weet zeker dat het me veel goeds gaat brengen en dat ik er veel van ga leren!
En nu is het al bijna zover, nog maar 3 nachtjes slapen en dan vlieg ik naar Uganda.
Ik kan me niet goed voorstellen dat ik over 4 dagen in een totaal andere wereld zal zijn.
Ik heb er zin in, ik ben goed voorbereid, heb een supersuperleuke surpriseparty gehad.
Dus het mag ook wel gaan gebeuren nu!
Even wat korte informatie over mijn project:
We gaan werken bij de Blessed Foster Family Foundation (BFFF).
Verdeeld over 8 verschillende dorpen wonen hier ongeveer 5000 mensen die in de afgelopen jaren zwaar getroffen zijn door HIV/AIDS. Gebrek aan voedsel, het toegenomen aantal weeskinderen en de beperkte toegang tot onderwijs zijn allemaal problemen waar deze mensen mee te maken hebben. BFFF probeert hier op een duurzame manier iets aan te doen, door zich met name in te zetten voor economische groei. Met programma’s over o.a. landbouw en duurzaamheid, trainingen in allerlei vaardigheden en een eigen bibliotheek, bieden ze de inwoners hulp om op eigen benen te staan.
BFFF bevindt zich in Lwanyi, een community op ongeveer 15 minuten met de boda boda (taxi-brommertje) van het centrum van Masaka. Ik verblijft met de medevrijwilligers in een vrijwilligershuis in Lwanyi.
Dit even in het kort.
Ik had vandaag wat koffer stress, zoveel spullen, en zo’n kleine koffer. ‘PAST NOOITTT’ riep ik al.
Gelukkig wist Niek het er met zijn technische, ruimtelijke en mannelijke inzicht in te krijgen…
Zelfs de 2 bussen kakkerlakspray die volgens Niek echt niet nodig zijn maar van mij echt mee moeten, het leeslampje waar ik er 2 van heb gekocht want mocht er ééntje stuk gaan (hoezo controlfreak), de stroopwafels die ik van Karin en Mariska heb gekregen, die ene broek die eigenlijk niet nodig is en die ik waarschijnlijk ook niet zal dragen maar die ik toch graag mee wil, passen er in.
Gelukkig maar…
Bedankt allemaal voor jullie kleding en voor de donaties. We zullen zorgen dat het goed besteed gaat worden.
Lief vind ik het hoeveel mensen er gewoon iets geven. Super!
Ook bedankt voor het boek met de gesloten kaartjes, ik mag er elke week 2 open maken. Ben zo benieuwddd!
Ik ga mijn best doen om de site bij te houden zodat jullie mij een beetje kunnen volgen.
Veel plezier allemaal met oud en nieuw!
En tot vanuit Uganda!
Liefsss
Marleen
Mijn Ugandese telefoonnummer: +256705939503
Postadres:
Volunteer: Marleen Schrijver
PO box 100
Masaka, Masaka District
Republic of Uganda