Toch maar voorstellen

Hoi Hoi

laat ik mij eindelijk eens gaan voorstellen, is wel zo netjes lijkt mij…
Ik ben gek op reizen (en op vakantie houden). Ik ben in de veel Europese landen geweest. Ik heb meerdere banen, maar één baan is in de autoracerij. Dus ik kom op veel circuits. En die zijn vooral in West-Europa.

Voor mijn studie (die ik ondertussen bijna heb afgerond) ben ik vorig jaar 3 maanden naar Malawi geweest. Daar heb ik gewerkt op doven en doof/blinde scholen. En eigenlijk ben ik hartstikke verliefd op Malawi. Echt begin er niet over!! Want ik klets je de oren van het hoofd als het hierover gaat.

Ik wil graag nog een keer terug naar Malawi, want ik mis het daar enorm. Echt als je naar een warm en gezellig land wilt gaan… Ik raad het je aan!
En nee nu niet gaan denken dat het alleen is weggelegd voor de echte vrijwilliger. De natuur is ontzettend mooi, de mensen zijn heel aardig en er is heel weinig criminaliteit. Ik nam overal het openbaarvervoer.

Er is niet echt een land waar ik niet zo snel meer heen zou willen. Hongarije is voor mij iets wat niet meer zo hoeft. De rest van Afrika, Jordanië en Indonesië staan nog op mijn lijstje.

Ik heb in het buitenland wel zoveel maffe/erge/leuke dingen meegemaakt. Dus zou niet weten waar ik moet beginnen. Vooral in Malawi was elke dag een avontuur.

Vooral de taalproblemen in Malawi waren geniaal. Ik woonde in Malawi in een klooster en op een dag zei een non ‘Naughty, naughty’… en ze zei dat continu. Dus ik maar bedenken wat ik fout had gedaan. Bedoelde ze ‘no tea’… Of we geen zin hadden in een kopje thee.
Voor de rest hebben Malawianen de zelfde problemen met het uitspreken van de R en de L als Aziaten. We zaten er rond de verkiezingstijd, toch leuk om een non dan ‘Election’ te horen zeggen.
Trouwens ik had het even over een klooster. Als je een beeld hierbij wilt hebben, denk Sister act… en dan heb je het juiste beeld. cheer

Dus mocht je iets willen weten over stage lopen/vrijwillegerswerk in Malawi (of sowieso in Afrika). Ik help je graag op weg hoor :)…

:wereld:
liefs,
Anouk

Hallo Anouk, alsnog welkom op wereldwijzer!

Lijkt me een mooie ervaring in Malawi. Leuk dat je zo enthousiast erover bent. Je kunt wellicht anderen helpen met vrijwilligerswerk vinden bij het Vrijwilligers Forum.

Groetjes, Leontien