Toch maar eventjes voorstellen!

**Beste mensen hier allemaal,
Sawadee !!!

Ik heb al 3 posts of meer gedaan maar heb me helemaal nog niet voorgesteld… haha ben zo aan het infohunten… haha

Ben dus Fer, 28 jaar uit Rotterdam,
Ik ga voor het eerst naar Thailand in November.
de “door” reis zal duren tot 30 November, langste vakantie ooit voor mij dus…

Verder ben ik vrij easy going, alleen als ik info wil ga ik tot in de details… :slight_smile: dus ik kan behoorlijk doorzeuren haha :wink:

Ik zit boordevol vragen om mijn lijstje af te gaan wat ik zoal kan verwachten en doen… in het land van de glimlach

Ik wil ook gaan duiken bij een vriend van me die er inmiddels is gaan wonen…

info wat voor mij van belang is is het volgende :

= Wat moet ik doen als ik in die maand naar Cambodia en Malaysia wil? (qua visum of andere dingen)

= heb niks geregeld… alleen bij aankomst een hotel, echter kom ik om 03:35 aan op BKK en zou volgens de voucher om 12 uur in mogen checken (jippie!)
iemand een tip ? oja, het hotel is “Sawasdee Bangkok Inn” gelegen op Kho san Road…

= Geldschema… wie heeft er tips?? (wat geef je gemiddelt per dag uit als je echt veel wil doen of als je low budget wil reizen en beetje souveniers, kleding, enzovoorts… )

= Wat neem je nou ECHT WEL en ECHT NIET mee in 1 maand
ik verblijf het liefst in guesthouses of goedkope hotels…

= Jungle trekking… (aangezien ik Chiang mai wil bezoeken wil ik daar ook een Jungle trekking doen, iemand ervaring hoe lang van te voren je zoiets moet regelen? aangezien ik niks heb geregeld, wil ik liever niet 4 dagen in chiang mai moeten wachten eer ik mee kan doen aan een jungle trekking… zelfde geld voor de treinreis, maar ik heb gelezen dat dat vrij eenvoudig kan… )

Verder weet ik het effe niet meer, maar lijkt me echt al genoeg “gezeur” voor vandaag…

ik hoop het binnenkort te lezen !!

alvast bedankt voor de eventuele reactie’s en tips

Fer
**

Sorry dat tie zo groot is uitgevallen, ik weet niet hoe ik die kan verkleinen hier… zonder dat tie goed zichtbaar blijft…

maar dit is in iedergeval mijn ruwe planning,
der kunnen nog wel plaatsen afvallen… want is mischien een beetje veel voor 1 maand…
maar het lijkt me wel een leuke route…

http://img.photobucket.com/albums/v111/ferryh/Trip.jpg

Wat een avontuur! Ben zelf nog niet die kant op geweest, maar ik wens je er veel plezier!

Beste Ferry,

Sommige gaan vanaf Bangkok naar Cambodia per vliegtuig direct naar Siem Reap (maar dat is duur) of Bangkok Phnom Penh met www.airasia.com of jetstart.com en dan per bus naar Siem Reap, goedkope en goede oplossing) of via de grens Poipet (Cambodia).

Vanuit Poipet let op de weg is slecht speciaal nu in de regentijd en de bussen zijn oud. Een beter alternatief is de taxi te nemen vanuit Poipet naar Siem Reap, kost ongeveer USD 35.- per taxi en in ongeveer 3.5 a 4 uur ben je een heel stuk comfortabeler in Siem Reap. Vaak kun je een taxi delen met andere en de prijs delen onderling.
Let altijd op dat zowel de taxi schauffeurs als de gidsen in de bus commissie krijgen van guesthouses en of hotels als ze je weg brengen

Succes
Jan

Hey Jan bedankt voor je reactie!
ik heb inmiddels al een iets wat ander alternatief gevonden…

BKK >> Chiang Mai > Chiang Rai >> Golden Triangle > Chiang Khong > Mekong river over naar Laos > en dan naar beneden trekken met de boot en/of auto/taxi/bus > en vanaf daar weer proberen om Cambodja in te komen ergens… maar dat ga ik verder uitzoeken… ik hou wel Thailand als hoofdland aan (langste verblijf dus… )

Greets

Fer