Tobias vertrok naar Jamaica voor een bouwproject!

"Onderweg naar de stad, die bekend staat om de vele uitgaans-gelegenheden aan het water, zijn we langs de Appleton Rum Factory in st. Elizabeth gegaan, waar we een rondleiding hebben gehad. De rest van de busrit was dan ook héél gezellig. De rumfabriek is zeker een aanrader. Aangekomen in Montego Bay huurden we twee kamers met stapelbedden van een man die daar woont en gewoon wat ruimte verhuurt. Hotels in Montego Bay zijn erg duur dus dit is dan de beste oplossing. De rest van het weekend hebben we veel plezier gehad met lekker veel zon, zee en strand.

De maandag erna had ik mijn eerste werkdag. Ik en William (een andere vrijwilliger die ook het bouwproject deed, en in hetzelfde huis woonde) namen een taxi richting de Union van ADRA, waar we met een pick-up truck naar het werkterrein reden. Het werkterrein bevindt zich bijna dagelijks ergens anders. Zo hadden we huizen waar we aan bouwden in de directe omgeving van Mandeville, maar ook in andere provincies. Als je een project in een andere provincie hebt dan hoor je dat pas in de ochtend, ga je terug naar je gasthuis en haal je wat spullen om mee te kunnen overnachten, want als het project ver weg is, blijf je er vaak drie of vier dagen achtereen werken, omdat het te lang duurt met de reis erbij. In de pick-up truck zit je achterin met alle vrijwilligers en ADRA-medewerkers die op die dag werken, en een berg materiaal. Dat materiaal moet je zelf nog ophalen bij de Union en het huis van Pastor Henry, en bestaat uit cementzakken, bergen marl of zand, holle bouwstenen, golfplaten, houten balken en nog veel meer, afhankelijk van het project waar je heengaat."

Het hele verhaal lezen kun je hier: http://bit.ly/u50UUF