To-do lijst voor stage?

Dag allemaal,

Ik ga als alles goed gaat van begin januari tot begin april 2013 stage lopen in Suriname bij het 10 Minuten Jeugdjournaal. Ik heb er heel erg mijn best voor gedaan en van de week gehoord dat ik mag komen! Ik kan mijn geluk niet op, wat gaaf! :wereld:
En ook nog onwerkelijk, want het klinkt zo ver weg. En heb nog alleen maar een mailtje waarin staat dat er een plekje voor me gereserveerd is. Nu komen er toch wel een hoop vragen op mij af. Wat moet ik allemaal regelen?

Zijn er hier ervaren stagiaire/reizigers die mij kunnen helpen aan een soort van stappenplan?

Wat ik zelf tot nu toe heb kunnen bedenken:

1. Ticket! (Ik kan tot nu toe namelijk niet echt een ticket vinden, misschien ben ik te vroeg? Ik kan dan vanaf januari tot maart boeken bijvoorbeeld. Of moet ik bij een reisbureau een open ticket boeken?)

2. Visum (Ik heb dat nog niet echt uitgezocht, maar heb het idee dat het nogal ingewikkeld is? Of lang duurt, dat je er op tijd mee moet beginnen. Kost het veel geld?)

3. Huisvesting (Ik wil het liefste in de buurt van Zorg & Hoop/centrum, want volgens mij zit in die buurt het Jeugdjournaal kantoor. Ik zie op internet door de bomen zowat het bos niet meer! Wat een hoop aanbod. Eisen: wifi internet, het liefst in een studentenhuis zodat ik snel wat mensen leer kennen en in een veilige buurt. Of tenminste: zo veilig mogelijk. En natuurlijk niet te duur…)

4. Verzekeringen? (Moet ik iets extra’s regelen?)

Nou, dat was het zo’n beetje waar ik zelf op kwam.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij wat op weg kunnen helpen.

Groetjes! :dag:

Tickets kun je maximaal 330 dagen voor vertrek boeken, je bent dus te vroeg. Nog even een paar maandjes wachten en dan komt het vanzelf.

Qua verzekeringen: je hebt een Nederlandse verzekering voor ziektekosten, maar een aanvullende reisverzekering kan handig zijn. Bijvoorbeeld bij verlies en diefstal, of bij onverhoopt overlijden thuis. Veel standaardverzekeringen dekken een verblijf van maximaal 90 dagen in het buitenland, kijk dus even goed in de kleine lettertjes of de verzekering die jij kiest goed is. Ook worden werkzaamheden, als bij stage, niet altijd gedekt. Daar moet je op letten.

Ohra heeft een goede verzekering voor mensen die lang weg gaan.

Bedankt voor de snelle reactie :slight_smile:

Ja ik dacht al dat ik te vroeg was voor mijn ticket. Was gewoon benieuwd wat het zou gaan kosten ongeveer. Weet iemand dat? En welke maatschappij is aan te raden? KLM of SLM?

Dat van die verzekering is een goede, daar ga ik even naar kijken.

Iemand nog een heldere uitleg van het visum?

Beste Assie,

bij verblijf langer dan 3 maanden heb je een machtiging kort verblijf nodig, deze dient dan 3 maanden voor vertrekdatum aangevraagd te worden. Er komt nog heel wat bijkijken zoals een verklaring van goedgedrag, stagecontract etc. Als je in Suriname aankomt moet je 150 usd storten bij de Centrale Bank van Suriname en nog stukken inleveren. Wat huisvesting betreft kan je heerlijk zitten in het centrum, dichtbij alle specials en makkelijk te doen naar Zorg en Hoop (fiets of bus).

Beste Assie,

Als stagebureau kunnen wij je gratis helpen met geschikte huisvesting en het aanvragen van je mkv. Daarnaast hebben wij een contract met de KLM waardoor je korting krijgt op je vliegticket. Mocht je geintresseerd zijn kun je hiervoor contact opnemen met info@makeamove2.nl. Ik hoop je voldoende te hebben geinformeerd.

Beste Assie,

Check bij je huisarts of GGGD welke vaccinaties je nodig hebt en hoeveel in verband met herhaalvaccinaties. Verder is het verstandig je inentingsboekje mee te nemen naar Suriname.
Je kan ook aan je contact bij het Jeugdjournaal vragen of zij je met bepaalde dingen kunnen helpen/verwijzen. Succes!

Beste Assiefoc,

Bekijk ook www.kamers.sr voor uitgebreide info over een kamer.
Eventueel kan je ons ook bezoeken op facebook
www.facebook.com/pages/Studenten-Woning/160009334027593

Ik hoor graag van je.

Vriendelijke groet,
Jerrol

Beste Assie,
Als j nog naar su komt, kan ik een kamer aan j verhuren. Ik woon in een ruime woning met 3 kamers en ik baal dat ik de huur in me uppie betaal voor kamers waar ik niet in slaap, maar het huis in dichtbij mijn school en veel goedkoper is een andere plek ook weer niet.
Het is dichtbij het centrum en winkelcentrum en toevallig sinds ik jouw toekomstige werkplek ken ook heel dichtbij De flamboyantstraat en kan je ook een paar leuke plekjes laten zien. Mijn vriend heeft een productiebedrijf in Nederland dus ik ken zo een beetje de mensen die zich daarmee bezig houden in Su. Zelf presenteerde ik een aantal jaren verschillende tv programma’s, maar die vielen met school niet meer te combineren. Goed
Je zal het huis wel met mij delen dus hopelijk is dat niet al te erg ;-). Anyways ik denk dat €200 een goede prijs is incl. water, electra wi-fi en schoonmaakster. Want zelf ruim ik nooit echt op. Hihihi meld me als je interesse hebt. Mijn email is channy22587@hotmail.com
*

Ik ben surinamer maar als ik naar NL ga reis ik sinds kort alleen KLM. Vind het toestel beter uit zien van binnen. En ik ga best vaak dus heb al een aantal gezien maar die nieuwe van SLM ( en ja we hebben maar een die de transatlantische route doet) ziet er gewoon minder uit! Fijne vlucht voor als t zover is.