Nouuuuu het is eindelijk zo ver! Na lang regelen heb ik dan vandaag de beslissende mail ontvangen. In januari is het dan zo ver… dan ga ik voor 5 maanden stage lopen in de kinderopvang in Suriname!!! Ojeeeeh nu begint het regelen pas echt…visum, ticket,woning, verzekeringen enz… Zijn er nog meer mensen die in die periode naar Suriname gaan??? Ik ben benieuwd!
Hey!! Gezellig dat je naar Suriname gaat! Ik vertrek ook eind januari tot eind juni voor stage. Wanneer vertrek jij? Ik heb bijna alles al geregeld! als je vragen hebt:Leonie234@hotmail.com!
Heey!.. Ik ga van 7 februari tot begin juli. Ik heb ook bijna alles geregeld alleen nog wachten op machtiging tot kort verblijf. voor vragen kun je altijd mailen. [EMAIL=“majo_klok@hotmail.com”]majo_klok@hotmail.com
Succes nog met alles.
ik zie dat je kort verblijf heb aangevraagd, in feite kan je het ook makkelijker maken om de oversteek naar Frans-Guyana te doen, voordat de 3 maanden rond zijn, bij terugkeer begint de telling van 3 maanden weer. Dit regel je via Consulaire Zaken in Suriname, zij geven je aan wat je allemaal kan meenemen ,het telefoonnummer is 473604.
Hai allemaal, mochten jullie naar Suriname komen om stage te lopen hier een tip. De makkelijkste manier (en goedkoopste) om op diverse plaatsen te komen is door een fiets te huren. Je bent dan heel mobiel en kan het voor allerlei doeleinden gebruiken. B.v. naar je stageplek toe, boodschappen doen, de plantages gaan (zeker doen!). De goedkoopste adres die ik ken is Cardy Adventures & Bike Rental. Ze bieden ook een prima service en komen zelfs defecte fietsen ophalen en brengen dan een andere voor je. Prijs: SRD100,- per maand (nog gEEN 1 euro per dag). Je behoort wel een borg achter te laten (logisch) en een legitimatie te tonen.
hoi. ik had een vraagje. ik doe nu een opleiding in nederland voor kinderopvang. me vriend wilt over een jaar of 4 naar suriname emigreren. mijn idee was dus om een kinderopvang daar te starten. maar gaat dat wel lukken? krijg je subsidie van de overheid. hoe zit het precies. ik heb zelf een aantal jaren in suriname gewoond, dus ik denk dat de meeste moeders toch wel thuis blijven met hun kinderen. hoe zit dat dan met je werk als kinderleidster? is het wel een slim idee om daar een kinderopvang te starten?
hoihoi,
de meeste moeders regelen opvang voor hun kind binnen eigen inner-group! dus familie/ buren. Over het algemeen is er geen geld voor opvang mocht die er al zijn(alleen op zeer kleine schaal)
Wat kinderopvang betreft zijn er wel al heel veel formele mogelijkheden en ook buitenschoolse opvang is (beperkt) mogelijk! Inderdaad spelen de kosten vaak een grote rol. Of je nog een meerwaarde kunt bieden kan niet 1-2-3 gezegd worden.
Succes in elk geval.