Even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik dacht ik stel me even netjes voor. Ik ga even wat van vragen invullen zoals in het voorstel-topic wordt geopperd :zon02:

- Reizen, vakantie of emigratie?
Ik ga begin volgend jaar drie maanden stage lopen bij het 10 minuten Jeugdjournaal in Suriname (aaaah! Spannend!)

- Welke landen heb je al bezocht?
Poeh zeg! Ehm… Australie, Belgie, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Malta, IJsland, Portugal, Italie, Zwitserland, Turkije, Kreta, Denemarken (Dat was het geloof ik wel.)

- Welke landen staan bovenaan je lijstje om nog te bezoeken?
Suriname natuurlijk :zon02:
(En verder nog teveel om op te noemen!)

- Naar welk land wil je nooit meer?
Gelukkig heb ik het overal tot nu toe leuk gehad!
**

• Wat is het leukste dat je in het buitenland hebt meegemaakt?**
    Mijn reis in Australië was tot nu toe wel het gaafste. Lekker rondcruizen met een campertje, echt top! Leuke mensen, goede sfeer, prachtige natuur. Wat wil je nog meer.
    **
  • Wat wil je verder nog kwijt?**
    Ik ben hier om informatie te verzamelen over mijn verblijf in Suriname. Hoop dat ik hier veel tips meekrijg van ervaren reizigers. Wil graag weten wat ik allemaal moet regelen, want ik wil aan de slag! (Ook al heb ik nog genoeg tijd, maar heb gewoon zin om het te regelen.)
    Ik zal verder even toelichten dat ik in deeltijd journalistiek studeer en dat ik dus waarschijnlijk wel ietsje ouder ben dan de gemiddelde stagiaire. (Tenminste, dat neem ik aan! Misschien heb ik wel ongelijk! Ben 29 jaartjes jong.)

Hoi assievoc,
Welkom op wereldwijzer,
Nou geweldig dat je stage gaat lopen in Suriname!
Wat betreft visumverplichtigen
U dient een toeristenkaart aan te schaffen.
Hiervoor moet u beschikken over een geldig paspoort dat tenminse nog 6 maanden geldig is bij aankomst in Suriname.
Een ticket voor de terugreis of doorreis.
De toeristenkaart is geldig tot 90 dagen na binnenkomst en kan eenmalig gebruikt worden. Bij aankomst krijgt de reiziger een kortverblijfstempel van 30 dagen, verlenging met maximaal nog 60 dagen kan aldaar worden aangevraagd bij de Vreemdelingendienst.
De Toeristenkaart is in Nederland verkrijgbaar bij het Consulaat van Suriname in Amsterdam en op Schiphol. De kosten zijn 20 euro.
Voor een verblijf langer dan 90 dagen dient een visum aangevraagd te worden.
Nou suc6 nog met het jeugdjournaal in Suriname!
groet,georgessiam.

Bedankt voor je reactie! Ik blijf alleen langer dan 3 maanden, zal in totaal ruim 3,5 maand zijn, misschien wel 4 maanden! :vak02:
Misschien dat ik binnenkort even de Surinaamse ambassade bel.

Poeh wat duurt het nog lang, kan niet wachten!