Ik vertrek over 6,5 week, eindelijk, naar Zuid-Afrika. In totaal 4,5 maand waarvan 15 weken vrijwilligerswerk. Hiervoor zit ik eerst 7 weken in kaapstad en vervolgens 8 weken in het waterberg gebied.
Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie nog tips van dingen die ik echt gedaan moet hebben (buiten de standaard toeristische dingen)? En dan met name dingen in het Waterberg gebied?
Wat leuk! Een tijdje geleden heb ik een beetje hetzelfde gedaan als jij (ook vrijwilligerswerk en reizen voor 4 maanden). Waar ga je vrijwilligerswerk doen? Ik vertrek 3 maart terug naar Zuid-Afrika om te gaan werken in Durban…Maar tips? Het is moeilijk om ze zo op te sommen.
Kijk anders eens op marlijnknol.waarbenjij.nu. Mischien ontdek je daar iets?
Als je nog concrete vragen hebt, kan je me natuurlijk altijd een mailtje sturen!
Leuk dat je tips zoekt in Waterberg gebied. Dit is een nogal uitgestrekt gebied. Ik weet niet waar je exact naartoe gaat en of je vervoer ter plekke hebt maar een paar leuke ideetjes:
witte leeuwen project
traditioneel bosjesmannen / SAN-volk dorp waar je kunt overnachten en dineren met de bosjesmannen. Ook kunnen ze je meenemen op een wandeling door het bushveld en je daarbij van alles leren over dieren, bomen en planten
wilde honden tracking
vliegen met een ultra light
parachute springen
paardrijden door de bush
workshops fotografie of eco awareness (geven wij toevallig zelf :teeth: )
Mapungubwe Nationaal Park (bij Musina) of D’Nyala National Park (bij Ellisras / Lephalale)
op olifanten rijden
bezoek aan geiten(kaas)boerderij
Ach, eigenlijk kan er van alles! Ellisras is een redelijk grote plaats met veel sportmogelijkheden. Ellisras en Vaalwater hebben ook wat leuke eetplekjes en verder organiseren kroegen en restaurants regelmatig leuke activiteiten.
Zal er ook vanaf hangen waar je vrijwilligerswerk doet en of deze mensen / organisatie hun vrijwilligers ook meenemen op excursie. Dat gebeurt in ieder geval wel regelmatig.
Veel plezier in elk geval de komende tijd in Zuid-Afrika.
Met zonnige groet (nu hier ruim boven 30 graden :zon02:),
Natascha / www.zazoetravel.com
Om te beginnen weet ik niet precies waar in de Waterberg regio ik zit. Maar het project waar ik zit heet het Tamboti project. Ik weet niet of dat toevallig een belletje doet rinkelen?
Tussen de tips zitten wel wat dingen die me aanspreken, zeker parachutespringen lijtk me erg leuk om op zo’n locatie te doen.
Ik heb helaas alleen geen eigen vervoer. Ik weet niet of er uberhaupt iets van een openbaar vervoersnetwerk hier ligt? Of hebben jullie andere tips om hier rond te kunnen trekken?
Parachute springen zit onder meer in omgeving Nylstroom (nu omgedoopt tot ‘Modimolle’.) Het tamboti project zegt me niets. Je zult dus echt zelf even uit moeten zoeken wáár dit ongeveer ligt. Nogmaals, het Waterberg gebied is nogal uitgestrekt! Reken maar niet al teveel op het openbaar vervoer. Áls het er is, zal het niet al te betrouwbaar zijn. Maar, zoals ik al eerder aangaf, zorgen de meeste vrijwilligersprojecten ook zeker zelf voor een aantal excursies en leuke activiteiten. Vooral omdat je vaak nogal afgelegen op een project werkt moeten de organisatoren vaak ook iets van vervoer regelen voor hun medewerkers én ook vrijwilligers!
Alvast heel veel plezier gewenst. Wordt vast heel leuk.
Groetjes vanuit het bushveld,
Natascha / www.zazoetravel.com