Vrijwilligerswerk Afrika

Beste Allemaal,

Ik wil over een maand voor het eerst naar Afrika. Nog een dag en dan heb ik geen werk meer en dit lijkt me een prima alternatief om een paar weken tussenuit te gaan.
Nu zie ik een aantal landen die mee prachtig lijken en het lijkt mij ook heel leuk om daar vrijwiligerswerk te doen en wat rond te reizen, maar het lukt me niet om een keuze te maken in landen. Vooral veiligheid vind ik erg belangrijk. Een heel ervaren reizigster ben ik niet. Ik ben nu drie keer verder weg op vakantie geweest( Amerika, Nepal en Peru) en dit zal de eerste keer ongeorganiseerd buiten Europa zijn. Voorheen met Djoser buiten Europa weggeweest. Binnen Europa ben ik wel meermaals alleen weggeweest. Nog nooit gebackpackt. Vooral wildlife projecten lijkt me erg leuk, maar andere projecten kan ook en lijken me erg leuk om te doen.

Heeft iemand advies over welk land? Ik ben overigens wel gevaccineerd tegen gele koorts, rabies, hep a en b, buiktyfus en uiteraard dtp.

Groetjes Yasmin

Ik wil in januari 4 weken naar Zuid-Afrika, naar een vrijwilligersproject wildlife via hetanderereizen.nl. (Speciaal onderwijs - Zuid Afrika | Het Andere Reizen)
Dit is een project bij een apenrehabilitatiecentrum. Het project ligt vlak bij Tzaneen in het noordoosten van Zuid-Afrika, ongeveer 1 à 1,5 uur van het Krugerpark af.
Voor mij zou dit de eerste keer zijn.

Hoi Yasmin

Kijk eens op www.moonandstarguesthouse.com dit is in Ghana. Dit wordt gerund door de Nederlandse Patricia. Zij doet dit al 5 jaar in een rustige en veilige omgeving. Ik ben er meermalen geweest en ze heeft vaak vrijwilligers die zij begeleid van allerlei leeftijden. Ghana is een veilig land dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Groet Wout

Hallo Yasmin,

Misschien is het leuk voor je om vrijwilligerswerk bij het Limbe wildlife centre in Kameroen te gaan doen? Je kunt op onze website kijken voor meer informatie en ook kan je vrijblijvend contact opnemen met onze vrijwilligers en stagiaire coördinator Marieke.

Met vriendelijke groet,

Stichting Weesaapjes.

Vlieg je 29dec met mij en mijn net 3 jaar geworden dochtertje mee naar Mombasa, Kenia? Ik woon daar bijna 4jaar aan de zuidkust, Ukunda, tussen de lokale bevolking, en wil je wel helpen om eens echt te ervaren wat het Keniaanse leven inhoudt. Je moet wel een beetje back to basic kunnen gaan, maar het is natuurlijk een ervaring die je niet zomaar elke dag hebt… En heb je zin in wat meer luxe enz, dan is dat zeer dichtbij ook te vinden aan 1 van de mooiste stranden van de wereld (volgens tripadvisor), Diani Beach. Stuur me maar een berichtje als het je wat lijkt!

Groetjes uit (nu nog) Arnhem

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu