Tips???

We zijn nu in Chili en ben op zoek naar een idee om de komende dagen te doen. We zijn momenteel op Chiloe. We zijn in cucao 2 dagen geweest en vanmorgen naar castro gegaan. We zaten te denken om met de boot naar chaiten te gaan maar die vaart niet zo vaak. Voordat we naar Chiloe zijn gegaan zijn we ook in Santiago en Puerto Varas geweest. De 25ste moeten we in Puerto natales zijn om een trekking te doen in Torres del paine. We zaten te denken om dus een vlucht te boeken vanuit Puerto Montt naar Punta arenas. Heeft iemand nog tips voor aankomende dagen? En eventueel ook voor de dagen nadat we in Torres del paine zijn geweest. We hadden eerst het plan om nog naar het noorden te gaan maar blijven denk ik alleen in het zuiden. De 10e vliegen we weer terug vanuit Santiago. Tips zijn welkom!

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Er gaat vanuit Puerto Montt een boot naar Puerto Natales, de Navimag. Deze duurt 3 á 4 dagen en weet dus niet of je dan wel op tijd bent voor de trekking!!
Je zou ook de bus kunnen nemen in Puerto Montt naar Chaiten, dit is een dag. Dan een dag Chaiten verkennen en de dag erna de bus pakken naar Coyhaique. Weet alleen niet hoe je vanuit Coyhaique in Puerto Natales komt of kunt komen, mss via Balmaceda.
Na TDP kun je naar El Calafate Arg (Perito Moreno Gletsjer) en/of El Chalten Arg (Fitz Roy) en van daar uit naar Bariloche Arg reizen.
Je kan ook de Navimag nemen vanuit Purto Natales naar Puerto Montt. Dan Vicentes Perez Rosales NP is de moeite waard. Verder zou ik zeker Pucon aandoen, vulkaan beklimmen enzo.
Mocht je nog tijd over hebben, Valparaiso is een kleurrijk stad!!

1 like

Volgens mij is de Navimag opgehouden met deze dienst voor toeristen. Je kan vanuit Puerto Montt met de “Cruce Andino” naar Bariloche, is een mooie dagtocht via een bus-boot-bus-boot-bus-boot-bus verbinding :slight_smile: Wel prijzig, inmiddels tussen de US$200 en US$250 geloof ik. Nachtje in Bariloche en naar Osorno of Puerto Montt met de bus en dan vliegen naar Punta Arenas. Of vanuit Bariloche vliegen naar El Calafate en daar doorsteken met de bus naar Puerto Natales. Vlucht is wel duurder.

1 like

Bedankt voor jullie reactie. We zijn een dagje langer op Chiloe gebleven en vanmiddag aangekomen in Puerto montt. Morgen vlucht naar Punta arenas. Na TDP gaan we naar El Calafate en misschien nog door naar El Chalten en anders toch nog naar Vuurland. En de laatste twee dagen gaan we naar Valparaiso (dat stond al op de planning). Voor het noorden gaan we vast nog een keer terug want het is een prachtig land!

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Als massa toerisme niet je ding is kun je een alternatieve toer boeken naar de gletsjer, geloof alleen in de hostels, i
In El Calafate kun je een alternatieve toer boeken naar de gletsjer als massa toerisme niet helemaal je ding is. Deze wordt geloof ik alleen aangeboden in de hostels.
Deze gaat een een iets andere weg waarbij ze stoppen voor wildlife onderweg enzo. Je bent dan 1.5-2 uur bij de gletsjer ipv 3-4 uur.
Misschien kan je ook een auto huren en dan op een tijdstip gaan wanneer er niet zoveel mensen zijn.