Hola,
Wij gaan met zijn vieren van half oktober tot half december rondtrekken in Chili. Eerst naar het noorden en dan naar het zuiden.
Is het noodzakelijk dingen alvast in Nederland te reserveren of kan je dat ook in Chili een paar dagen van te voren doen.
Bijvoorbeeld: vlucht van Antofagosta naar Santiago, de boot van Navimag naar Puerto Natales, onderdak in Torres del Paine en de terugvlucht van Puerto Natales naar Santiago.
Wie heeft ervaring met reizen in deze periode?
Ik hoor het graag.
Groet Edwin
Half oktober tot half december is laagseizoen in Chili. De volgorde is goed: eerst het noorden en dan naar het zuiden want in het zuiden heb je meer kans op goed weer in december dan in oktober. Als je flexibel ingesteld bent (bv, een nacht extra inplannen voor het geval dat…) dan moet het wel lukken denk ik met het plaatselijk boeken van accomodatie, vluchten en busritten.
Als alternatief voor de vlucht van Antofagasta naar Santiago, mocht deze volgeboekt zijn, heb je altijd nog de bus, is wel een lange rit.
Als alternatief voor de boot van Puerto Montt naar Puerto Natales kun je eventueel een vlucht nemen van Puerto Montt naar Punta Arenas, en anders de bus via Argentinie, wat voor mij de laatste keus zou zijn, want het is een erg lange rit…
Vluchten van Puerto Natales naar Santiago zijn er volgens mij alleen in het hoogseizoen, Januari en Februari. Dus je zult toch eerst met de bus van Puerto Natales naar Punta Arenas moeten nemen om vanaf daar het vliegtuig te nemen.
Over vooraf reserveren van accomodaties in P.N. Torres del Paine kan ik je helaas geen advies geven.
:vak02:
als je per se met de navimag boot wilt gaan kun je deze het beste reserveren, wat betreft de vluchten, als je de data weet van je vertrekdatum zou ik deze van te voren boeken.
wij vlogen van santiago naar puerto montt, daarna navimag boot puerto natales en weer terug naar santiago, wij gebruikten hiervoor de south american airpass waarmee je een stuk goedkoper uit kunt zijn.
je moet daarvoor met een maatschappij in santiago aankomen die bij one world aangeloten is of beter nog met lan air zelf en je moet minimaal 3 vluchten boeken.
wij hadden onze 3e vlucht (santiago- la serena) niet gebruikt en waren toch goedkoper uit als losse tickets.
kijk op deze link: http://www.lan.com/en_uk/promociones/data/norteamerica/us/todo_el_mundo/saairpass_mapaf.html
ook het verblijf in torres del paine kun je beter van te voren boeken, info hiervoor vind je wel op deze site of anders op
Thorn Tree is coming to an end - Lonely Planet
succes
De Navimag ferry van Puerto Montt naar Puerto Natales is ook online te boeken:
http://www.navimag.com/sitio/en/patagonia/Default.aspx
Dit jaar vertrekt de ferry elke vrijdag.
:vak02:
Hola,
Leuk hoor om zo snel antwoord te krijgen. We denken eraan de boot en onderdak in Torres del Paine vooraf in Nederland te boeken omdat we dit niet willen missen. Verder in Chili zelf de rest regelen. Reizen moet toch een beetje een avontuur blijven.
Bedankt voor jullie reacties.
Groet Edwin.
Hoi,
Heb je een reden om naar Antofagasta te willen? Ons is het meerdere keren afgeraden omdat het saai en lelijk is. Zowel in La serena en San Pedro de Atacama is genoeg leuks te doen. Bussen in Chili zijn echt goed zelfs om er in te slapen. Voor het stuk Santiago - Puerto Montt: zeker Pucon bezoeken, je bent er in de beste tijd om de besneeuwde vulkaan te beklimmen en naar beneden te sleeen, neem de tour voor zonsopgang, betere condities en super mooi (bij goed weer…). Voor mij waren verder de steenkolenmijn van Lota (bij Concepcion) en Valparaiso enkele hoogtepunten.
Verder: op de boot zien sommige mensen geen enkel dier omdat ze constant binnen zitten, ik zag verschillende soorten dolfijnen, pinguins en nog meer door veel tijd voorop door te brengen.
Veel plezier
1 like
Hoi Alexander,
Sorry voordat de late reactie, bedankt voor je tips.
De steenkolenmijn in Lota gaan we zeker bezoeken.
Groet Edwin.