10 dagen chili, wat te doen?

Hallo! Ik heb net spontaan een vliegticket naar Chili geboekt voor november. Wij komen dan de 7e in de avond aan en vertrekken de 18e smiddags weer. Nu heb ik even snel gekeken wat te doen, maar vind het toch lastig in zo’n kort tijdsbestek. Ik zat zelf te denken aan Santiago en Valparaiso en misschien nog Mendoza (argentinië) als dat goed te realiseren is, maar wat me ook erg leuk lijkt is Pucon. Maar dat is meteen weer een stuk rijden. Heeft iemand leuke tips welke hoogtepunten van Chili we in 9 dagen goed mee kunnen pakken? (Atacama ben ik al geweest) Ik hoor het graag. Groetjes Marleen

Torres del Paine in het zuiden als je van wandelen en natuurschoon houdt. Merengebied rond Puerto Varas/Pucon als je van relaxen houdt. Paaseiland als je geld teveel hebt en iets bijzonders wilt :slight_smile: Valparaiso vind ik zelf niet echt een aanrader overigens, maar daarover lopen de meningen nogal uiteen. Mendoza is een optie, vooral de busreis er naar toe is leuk.

Bedankt voor je reactie. Ik ben echter een arme student dus kan het me niet permitteren om binnenlandse vluchten te doen. Daardoor valt sowieso paaseiland af maar ook Torres del Paine en Puerto Varas. Ik zoek echt leuke dingen in en rondom Santiago (max. 5 uur rijden)

Puerto Montt/Puerto Varas en/of Pucón zijn prima te doen met een nachtbus, dus dat zou nog wel kunnen. Anders wellicht het wijngebied onder Santiago, de zogenaamde “Centrale Vallei”, met plaatsjes als Santa Cruz en Vichuquén met het gelijknamige meer, vogels spotten in het Nationale Reservaat Laguna Torca of ga wandelen in het Nationale Reservaat Rio de los Cipreses, iets ten oosten van Rancagua (90km ten zuiden van Santiago). Wel allemaal minder toeristisch, wat het wellicht juist interessanter maakt. In het laagseizoen zal je ook voor prima prijzen onderdak of campings kunnen vinden.

1 like

Ik vond Val Paraiso nog wel een aardig leuke stad. k ben niet de grens over geweest naar Medoza.
Als je van buitenspelen houdt dan zou ik zeker naar Pucon (vulkaan beklimmen, wandelen, mountain biking, raften/kayakken, thermaal baden) en Puerto Varas gaan.