Ik (20-jarige student) wil aankomende zomer graag naar een talenschool in Spanje!!!
Ik zou graag in een gezellige studentenstad willen zitten maar weet niet welke stad…
Ik ben een student dus ik ben op zoek naar de *goedkoopste en leukste *mogelijkheid! En natuurlijk een leuke gezellige school.
Mijn voorkeur gaat uit naar een appartement.
Ik heb basiskennis Spaans (2 jaar les).
Ik ga waarschijnlijk alleen dus ik vraag me dan ook af of er nog meer meiden het idee hebben om te gaan??? Ik heb nog geen idee hoelang ik precies wil gaan (waarschijnlijk 2-4 weken).
Momenteel leer ik Spaans in Spanje. Ik zit nu in Madrid, in een andere vestiging van mijn talenschool, maar hiervoor heb ik zes weken in Salamanca gestudeerd. En dat was super. Precies wat je wilt: echt een gezellige studentenstad, dus veel studenten, mooi weer (erg warm in de zomer heb ik gehoord) en erg goedkoop. Houd er wel rekening mee dat in de zomer veel Spaanse studenten de stad verlaten, maar er zijn dan nog gigantisch veel internationale studenten die graag Spaans willen leren. Meer weten, zie m’n blog over mijn jaar in Spanje.
Ik studeer op dit moment in Málaga, een echte studentenstad met ongeveer 40.000 studenten. Supergezellig!
Het is niet de goedkoopste school (http://www.spanishcoursesandcultureinspain.com de school heet Babel Idiomas) die er is, want dat heb ik vantevoren ook goed uitgezocht, maar mijn keuze is toch op deze school gevallen. En ik heb er geen moment spijt van gehad! En het is een kleine school met een stuk of 5 klaslokalen. Het voordeel is dat de Spanjaarden op deze school ook Engels, Duits, Frans of Engels leren, en je dus makkelijk contacten kunt leggen met de ‘locals’, en een intercambio met ze kunt doen (jij spreekt Spaans met hen het ene half uur, en het volgende half uur spreken jullie Engels).
De school heeft eigen apartementen die er erg goed uitzien, ik ben er zeer tevreden over.
Mocht je nog wat meer willen weten, kun je me altijd een mailtje sturen.