Tips? Wil leren duiken in Australie, daar geld verdienen + reizen door Zuid-Oost Azïe

Ik wil avontuur! Alleen vertrekken met rugzak, ticket en met voldoende geld om de ervaringen te beleven die ik wil. Ik ben 22 jaar oud en heb tijd zat.

Wat ik in gedachten heb is op voorhand sparen om mijn ticket, verblijf, onderhoud en duiklessen enz. te bekostigen. Daarnaast wil ik terplaatse ook werken om later rond te trekken in Azïe.

Rond september zou ik willen vertrekken. Hoelang ik wil wegblijven enzovoort weet ik niet juist. Het idee is om spontaan te beslissen waar ik heen ga, hoelang ik ergens blijf enz.

Nu zou ik graag weten, is dit plan realistisch? Hoeveel geld heb ik nodig om dit te bereiken? Welke voorbereidingen moet ik stellen? Is het evident om ginder werk te vinden als reiziger?

En zijn heel wat mensen die je zijn voorgegaan, dus ja, het is realistisch. Het kan. Vraag een Work and Holiday visum aan en ga. Als je op je eerste visum minstens drie maanden in het fruitplukken werkt, kun je zelfs een tweede visum aanvragen, dus dan heb je echt tijd zat.
Neem vantevoren een flinke spaarpot mee, zodat je de eerste tijd goed door kunt komen en ook door kunt als je geen werk kunt vinden (niet altijd even makkelijk).
Qua voorbereidingen: zorg dat je voldoende geld hebt (ik zou minstens 5000 meenemen, dus excl reis en verzekeringen), zorg voor een open ticket en ga. Hou verder rekening met de seizoenen: in onze winter is het in het noorden van Australië zeer, zeer nat en kun je hier nauwelijks reizen. In diezelfde tijd is het in het zuiden juist goed toeven.
Misschien heb je iets aan websites van organisaties zoals Australian Backpackers of Travel active (of hoe heet dat tegenwoordig), zij helpen je door de eerste dagen en daar kun je ook kijken hoe je bijvoorbeeld een bankrekening opent, een sofi-nr aanvraagt, enz.