Al jaren stel ik het uit. Al vanaf mijn 19e had ik plannen om naar Australië te gaan. Maar het is er nog steeds niet van gekomen. De ene keer was het om geldredenen en de andere keer omdat ik liever eerst een diploma wou halen. Nu 2 jaar later is het ‘‘Australië-gevoel’’ weer heel erg aanwezig. Het lukt me gewoon niet om dat gevoel van me af te schudden. Ik voel me gewoon niet helemaal thuis in Nederland, en heb het gevoel dat ik ‘dit’ gewoon moet doen.
Anywho, ik ben Gert, 21 jaar inmiddels en wil naar Australië. Ik ben op het moment weer wat meer aan het werken. School is zo goed als afgelopen. Heb alleen nog wat examens in mei, dus ik kan me voorlopig concentreren op geld bij elkaar sparen. De komende hoop ik mijn ticket bij elkaar te sparen en dan vervolgens minimaal 3200 te sparen voordat ik ga, zodat ik een work & holiday visum kan aanvragen Want ik wil ook gaan werken in Australië.
Ik ben over het algemeen redelijk rustig, nuchter, hou van reizen, avontuurlijk ingesteld, sociaal en alvast een waarschuwing: ik kan erg sarcastisch zijn. Verder ben ik niet echt een feestbeest, al vind ik het niet erg als jij dat wel bent, obviously. Misschien heb ik gewoon iemand nodig die me mee trekt.
Heb nog geen idee wanneer ik wil gaan, maar ik verwacht dat het ergens eind van het jaar is of begin van het nieuwe jaar. Maar dat ligt er maar net aan hoe snel ik het geld bij elkaar krijg.
Soooo, is er iemand (m/v tussen 18 en 25) die tegen die tijd ook naar Australië (of Nieuw-Zeeland of zo) gaat, let me know! Ook zijn alle andere tips welkom met bijvoorbeeld betrekking op welke route(s) ik het beste kan nemen!
Hooi, leuk om te lezen dat je plannen hebt om richting Australië te gaan! Al enig idee voor hoelang je down under wil, want ik lees dat je een visum wil om ook te gaan werken… Wat zoek je voor reisgenoot? Iemand enkel voor de reis richting Australië of ook echt om daar de tijd mee op te trekken? Nou ik hoor het wel! Groetjes Esther
ik heb besloten om ook na autralie te gaan om te werken lijkt me zo´n gave ervaring…
ik moet nog beginnen met sparen maar wil wel ergens begin volgend jaar gaan na februari had ergens gelezen dat er dan veel regent.
maar zoek ook iemand die mee wil reizen/werken.
ben nogal een watje en zou niet alleen durven hehe
Beetje late reactie, maar ik wou me eerst even volledig focussen op mijn laatste examens Die zijn inmiddels achter de rug, dus kan ik me weer hier op richten
Ik heb nog geen idee hoe lang ik wil gaan. Het liefst zo lang mogelijk, daarom wil ik ook een werkvisum aanvragen Ik zoek in principe een reismaatje voor de ‘hele’ reis, omdat je dan altijd nog op elkaar kunt terug vallen als je het moeilijk hebt of zo. Als ik alles alleen zou moeten doen, zou het veel lastiger zijn, denk ik…
Hey! Ik heb precies hetzelfde idee en ik ben dus ook van plan om naar Australie te gaan! Ik ben op dit moment ook bezig met sparen en weet ook nog niet helemaal precies wanneer. Ik ben ook van plan om daar te gaan werken. Trouwens, een vriend van me woont in Adelaide , en ik (of we dan) kan daar zo lang als ik zou willen verblijven. Volgens hem is er daar geen reet aan, maar de optie is er in ieder geval haha.
Hey!! Cool! Ik heb nu zo ongeveer het ticket wel bij elkaar, maar ik denk dat het voor mij sowieso wel 2013 gaat worden…hopelijk begin 2013 Seriously? Dat is echt ideaal! Altijd makkelijk als je iemand kent die in Australië woont Adelaide geen reet aan? Dat kan ik me haast niet voorstellen. haha!
Wanneer ben jij van plan te gaan en heb je al een route of iets dergelijks in je hoofd?
Ik heb nog geen datum, ik moet gewoon eerst genoeg geld bij elkaar sparen en dan natuurlijk zo snel mogelijk! Qua route heb ik nog niet echt een plan, maar ik wil Sydney wel zien (ik heb daar ook een couchsurfing vriend waar ik eens langs moet. Dat is ook echt een surfer die extra surfboards heeft enzo :cheer: ) en Cairns schijnt heel mooi te zijn, maar dat is dan ook wel tering ver. Maargoed als je dan toch enigzins in de buurt bent…
ik had ook de zelfde gedachte! hoelang ga je blijven ? maand of 6 ?
ik wilde het volgende jaar Maart 2013 er heen gaan en ook er tewerken
en met een Reisgenoot een kamer delen! en het land verkennen!
Hallo allemaal!
ik ben ook van plan om begin 2013 naar Australie te gaan. waarom 2013 pas? omdat ik dan nu nog even goed kan sparen zodat ik een ruimer budget heb als ik daar aan kom!
Ik wil graag voor een jaar gaan, gewoon om alles eruit te halen wat erin zit! natuurlijk moet er dan gewerkt worden, daarom zoek ik ook een reisgenoot en denk dat, dat wel moet lukken al ben ik wel een feestbeest. ik neem je wel mee dan komt het helemaal goed! stuur me even een berichtje? of andere mag natuurlijk ook;)
helemaaaaaaaaaal vergeten!
Mijn naam is Kenny de Jong 20 jaar (2013 21!) Ik werk fulltime in de horeca , dat is wat ik nu al zo`n beetje 5/6 jaar doe. ik ben er weleens aan toe om een mooie reis te maken naar Australie want dat heb ik al een hele tijd in mijn hoofd zitten !