Reisgenoot november 2013, voor paar maanden

Ik zoek een reisgenoot voor november 2013 om een paar maanden door Australie en Nieuw-Zeeland te trekken.
Ik zou graag rond november 2012 al willen boeken, daarom mijn vroege vraag naar een reisgenoot!
Groetjes,
Suzanne

Hoi Suzanne,
Ik zou ook graag in 2013 naar Australië willen.
Wil je met een reisorganisatie gaan of op ‘eigen initiatief’ zegmaar?
En naar welk deel van Australië wil je? En alleen rondtrekken of ook werken?
Wat een vragen haha!
Groetjes,
Daisy

Hee Daisy,

Ik heb eigenlijk nog helemaal geen concreet plan en sta overal voor open.
Het enige dat ik wel zeker weet is dat ik rond november 2013 wil vertrekken naar Australie en Nieuw-Zeeland voor een aantal maanden. Ik denk zo 4 a 5 maanden, maar dat weet ik ook allemaal nog niet, omdat ik nog geen concreet plan heb. Opzich is mijn doel om zoveel mogelijk van die 2 landen te zien. Dus vooral reizen en genieten! In principe niet werken, maar wie weet…
Ik probeer er dus met voldoende geld naartoe te gaan om al die maanden te kunnen reizen en niet om daar naartoe te gaan en dan steeds te moeten werken om verder te reizen. Maar om een keer te werken voor extra geld is natuurlijk prima.
Heb jij al concrete plannen?
En ben je in dat jaar ook klaar met je studie?
En ik zag dat je favoriete stad ‘Maastricht’ is, woon je daar?
Mijn ouders wonen daar namelijk in de buurt haha.

Groetjes,
Suzanne

Hi Suzanne,

Ik studeer dit jaar af en ben van plan om komend jaar te gaan werken zodat ik een mooi zakcentje heb om eind volgend jaar richting Australië en Nieuw-Zeeland te vertrekken. Moet heel eerlijk zijn dat ik ook nog niet precies weet hoe en wat, maar ik weet wel dat ik graag met iemand samen zou willen reizen. Ook mijn doel is om zoveel mogelijk van het land te zien maar vooral, te genieten, het avontuur aan te gaan en een andere wereld ontdekken! En om niet te vergeten: nieuwjaar op het strand vieren! :smiley:

Wellicht kunnen we misschien mailen?
Groetjes Robin

Hee Suzanne,

Oke! Ben je in november pas klaar met je studie of is er een andere reden om die maand te gaan?
Als alles goed gaat, studeer ik in juli 2013 af! Ik zat te denken om dan rond augustus/september te gaan, want in februari 2014 (klinkt heeel ver…) wil ik hoogstwaarschijnlijk verder studeren! Moet alleen nog even kijken, heb nog niks gepland!
Ik heb nog geen concrete plannen. Ik zou heel graag de oostkust willen ontdekken, lijkt me erg mooi. Ik ga dit jaar ook nog veel erbij werken, want ik moet nog goed sparen! Ik hoop dan ook dat het lukt om genoeg te hebben, en anders ga ik daar werken als het nodig is.
Nee, ik woon er niet haha! Ik woon in Gelderland, dus dat is nog een aardig eindje daarvandaan. Ben er wel geweest, en vond het echt een super stad!’
Woon jij nog bij je ouders daar in de buurt of ergens anders?

Groetjes,
Daisy

Hee Daisy,

Als het goed is ben ik ook voor de zomervakantie 2013 met mijn studie klaar, maar ik wil eerst nog een paar maanden fulltime gaan werken en sparen voor de reis. Dan heb ik mijn hbo-diploma op zak en als ik dan een baan in die branche zoek, dan krijg ik waarschijnlijk meer geld per uur dan een gewoon bijbaantje. Vandaar dat ik rond november wil gaan en volgens mij is het dan ook pas zomer in australie. Maar het is vooral een geldkwestie. Ik ga na de zomer 2014 wee verder studeren. Maar ik wil niet t/m de zomer naar australie hoor. Denk t/m februari / maart. Zodat ik na mijn reis weer kan gaan werken en weer kan sparen, alleen dan voor de universiteit.
Ik woon en studeer in Den Bosch. Welke studie doe jij?
Groetjes,
Suzanne

Hee Robin,

Ik wil graag het vuurwerk in Sydney zien! haha Dat is een droom van mij met nieuwjaar! Elke keer zie ik in Nederland op tv al dat mooie vuurwerk in Sydney en dan denk ik: kon ik dara maar eens bij zijn! Maar dat komt dus goed uit, want Sydney heeft ook strand! haha
Maar mailen vind ik een goed plan, mijn mailadres is: suusie8@hotmail.com
Groetjes,
Suzanne

Hee Suzanne!

Oke ik snap het ja! Ik moet eerst ook nog proberen om het geld goed bij elkaar te krijgen, dus ga goed mijn best doen! En anders zit er niks anders op dan eerst ook even een tijdje werken.
Wat toevallig! Ik studeer ook in Den Bosch. Zit nu in het derde jaar van hbo rechten, en als ik klaar ben wil ik daarna misschien verder aan de universiteit. Moet ik natuurlijk wel in 1 keer afstuderen haha!
Wat studeer jij? Gezellig om te wonen hoor, Den Bosch! Lekker bossche bollen eten haha :wink:

Groetjes,
Daisy

Daisy,
o mijn god!!! hahaha
Dit kan gewoon niet!
Ik zit in hetzelfde jaar als jij hbo-rechten!
Heb je de K7 helemaal gehaald ? :stuck_out_tongue:
Stuur eens een foto van je, want ik kan je nu eigenlijk niet plaatsen!
Ben benieuwd!! Echt supppperrrr toevallig!
Groetjes,
Suzanne

Neee joh echt! hahahaha dat is wel heel toevallig! klein wereldje!
dan moeten we elkaar vast wel eens gezien hebben!
nee ik heb em/ie niet gehaald de rest wel! of ja 2 brieven voor het BP herkansen :stuck_out_tongue: en jij??
stuur me anders maar een mailtje! daisydh@live.nl
dan moet je ook maar even een foto sturen, kijken of ik je herken :slight_smile:
heeeel toevallig! groetjes

Hoi hoi,
Ik zie dat dit berichtje al wat ouder is maar ook ik ben me aan het verdiepen in een reis naar australie rond het einde van 2013.
Ik weet nog niet precies hoe lang ik tegen die tijd kan gaan (vanwege werk etc.:)) maar het liefst zou ik 2 a 3 maanden gaan. En wil dan graag beginnen in Sydney.
Lijkt me leuk om met jullie plannen of ideetjes uit te wisselen!
Groetjes Rebecca!

Hoi!

Ik zie dit topic net en heb voor mezelf pas deze week besloten dat ik najaar 2013 naar Australië wil (en hopelijk Nieuw-Zeeland). In juli 2013 studeer ik (hopelijk) af en wil ik nog een paar maanden werken voor het financiële plaatje.
Ik zou vier/vijf maanden willen gaan, maar nog niet concreet besloten hoe of wat.

Groetjes Claudia (25 jaar)

Hoi Claudia,
Leuk dat je ook naar Australie wilt gaan. Ook ik moet eerst nog werken aan het financiele plaatje vandaar dat ik nog niet precies weet voor hoe lang ik kan gaan :slight_smile:
Wil je in die 4/5 mnden australie en nieuw zeeland bezoeken?
Ik heb ook al informatie bij de organisatie (australian backpackers) opgevraagd en die geven ook soort informatiebijeenkomsten. Wellicht dat ik daar over een tijdje ook heen ga om alles wat concreter te maken :slight_smile:
Groetjes Rebecca

Hoi Rebecca,

Ik zou graag in die periode zowel Australië als Nieuw-Zeeland willen zien, maar ik hou de optie open dat ik langer wil verblijven. Ligt ook een beetje aan de financiën (fijn, die langstudeerdersboete). Wil je via Australian Backpackers gaan? Zat van de week op hun site te kijken en het samen reizen in het begin sprak me wel aan. Waar kom je eigenlijk vandaan?

Groetjes Claudia

Hoi Claudia!
Ja irritant die langstudeerboete :S ik heb dat net niet meegekregen. Maar ik heb weer een huisje en een auto die ik tijdens m’n reistijd wil aanhouden haha.
Ik denk wel dat ik via hun wil boeken, het samenreizen vind ik ook wel een fijn idee en je krijgt de eerste dagen even de kans om te wennen zonder dat je al gelijk zelf alles moet uitzoeken en regelen.
Ik kom uit Hilversum en jij?
Groetjes Rebecca

Hoi Rebecca,

huis en auto aanhouden is ook niet goedkoop helaas!
Zo denk ik ook over Australian Backpackers, vooral met bankrekening openen (mocht ik gaan werken) enzo. Bovendien een organisatie om op terug te vallen, wanneer je het nodig hebt. Ik kom uit Tilburg!

groetjes Claudia

Hoi Claudia,

Nee klopt maar ik wil het graag dus dan moet het wel lukken :slight_smile:
Inderdaad ze kunnen ook dingen voor je regelen mbt werken. Vind je het leuk om e-mailadressen uit te wisselen? Mijn e-mail adres is rebeccje@hotmail.com.

Groetjes Rebecca