Loop je ook steeds rond met het idee te gaan backpacken en komt er maar niks van. Nou ik kan er over mee praten :retard:. Op de 1 of andere manier komt er steeds iets tussen. Om nou alleen te gaan zie ik ook niet zo zitten en zie maar eens een reisgenoot te vinden. Dus daarom probeer ik het maar hier. Heb je tips, herken je “de problemen” die ik ook ondervind of zoek je net als ik iemand die met je mee gaat. Laat dan even een berichtje achter.
Hoop niet dat dit heeeeel depressief overkomt, want dat ben ik helemaal niet :zon02:… K heb gewoon een schop onder m’n h*l nodig…:paranoid:
Ow ja ik ben 23 jaar, werk fulltime en woon in de buurt van Leiden.
Verder ben ik erg easygoing en voor alles in.
Hey ik ben 24 en ben bijna klaar met afstuderen…ben je nog steeds bezig met je plannen…wanneer wou je gaan ik heb zelf het plan om september/oktober te gaan (kan ik de zomer hier nog ff werken en lol hebben). Heb wel een iets andere reis in gedachten, maar niks staat vast lijkt mij…
Hey!
Wil ook naar australie/nieuw zeeland en misschien china/nepal of iets in Azie. Heb in ieder geval tijd vanaf begin maart tot juli…
Heb je ondertussen al plannen of nog steeds een schop nodig? Ik kan heel hard schoppen namelijk… Nee man, gewoon gaan… Supertof! Krijgt alleen maar spijt als je niet gaat… laat maar weten als ik je nog in elkaar moet timmeren…
Ben ook easygoing, houd niet van gezeik en gedoe en best wel chill wat reizen betreft… en net 24 geworden en btje uitzendbaantjes aan het doen om geld te verdienen…
Ik vind NZ en Australie samen iets te veel hooi op de vork. Als je naar nieuwzeeland wilt, zijn er legio bustochten, backpackers programma’s/routes/oorden en tal van mogelijkheden alsmede al de prachtige natuur waarvan je megabytes vol aan foto’s gaat schieten. Ik weet niet hoe je australie daarbij kunt combineren, mits daarvoor zo’n beetje 3 maanden tot een half jaar in die buurt te verblijven.
Ik heb zelf NZ al geboekt, ik ga begin maart naar het noordereiland in de Buurt van auckland en op de terugweg nog een paar dagen naar Hong Kong en dan in april weer huiswaarts. Als er nog iemand nog meewil zou dat leuk en gezellig zijn. Zeker als je naar NZ wilt, moet je nu gaan. Het is er nog zomer, als ik er ga is het nog nazomer en er zijn nu vliegtickets te krijgen tegen leuke prijzen. Gewoon gaan dus. Als je later wilt gaan kun je het beste tot het eind van 2009 wachten, dan pak je gelijk het sublieme oud naar nieuw feest in Australie mee, daar zou ik ook zeker serieus over nadenken.
Zag dat je een bericht had gestuurd. Ik ben nu gewoon vrij, ga nog wel snowboarden in februari en nog even orrienteren over waar ik wil gaan studeren in september. Daarbij ook nog even werken, zodat ik rond eind maart / begin april wegkan.
Ik kan tot halverwege augustus. Eerder wilde ik alleen april+mei omdat ik anders nooit genoeg geld zou hebben, maar nu zit ik er ook deels aan te denken naar Australie te gaan en dan daar te gaan werken, of iets zoals een summercamp te gaan doen in de VS, dan verdien je je verblijfkosten terug.
Ik hoorde dat het niet heel moeilijk was om in Australie werk te vinden, helaas veelal in fruitteelt en/of locaties ver landinwaards waar ze mensen voor zoeken.
Op zich lijken me midden/zuid amerika en Thailand/India/Indonesie enzo veel mooier om naartoe te gaan, maar werken daar is weer een stuk lastiger. Voor vrijwilligerswerk moet je ook weer bijbetalen. Dus als ik er langer uitwil wordt het toch snel een engelstalig land waar ik me nog redelijk verstaanbaar kan maken en dus werk kan vinden.
Maar ik twijfel nu nog steeds waar ik precies heen wil. Ik hoop wel snel een beslissing te kunnen maken. Beetje twijfel tussen kwantiteit/kwaliteit/lol/beleving/cultuur/natuur/kosten etc, wat waarschijnlijk iedereen hier heeft…
Hoi Hans,
Ik vertrek September/Oktober 2009 naar Australie, voor een jaar. Ben dan klaar met studie dus kan gaan en staan waar ik wil:wereld:
Alleen niemand hier die het ziet zitten voor een jaar te vertrekken…Dus ook ik ben op zoek naar een leuke reisgenoot.
Heb jij al plannen wanneer je wilt gaan en waar je allemaal heen wilt?
Groetjes Elise
Leuk dat je een berichtje achterlaat!!
Ik heb nog geen definitieve plannen, behalve dat ik rond april weg wil!!
Dit omdat ik in september weer een studie op wil gaan pakken…
Het lijkt me daarom best relaxed om voor die tijd nog op reis te gaan…
Erg jammer dat jij pas in september/oktober gaat, want ik ben nu ook nog steeds op zoek naar een reismaatje…
In ieder geval heel veel plezier met de voorbereidingen en ook alvast met je reis!!
Hoi!
Zoals wel meer mensen hier op dit forum zoeken we allemaal een reisgenoot, voor verschillende bestemmingen. Ik ben nu aan het mailen met een leuke meid uit het zuiden van het land die het briljante idee heeft om een bijeenkomst te organiseren, zodat je anderen leert kennen met dezelfde plannen en dat merk je ook meteen of het klikt en wie weet doe je er ideeen op. De oproep staat op een andere website (o.a op www.wereldreis.net) Datum zal 21 Februari in Eindhoven zijn, Exacte locatie en tijdstip volgt nog…
Misschien ook wat voor jullie? Ik ga er iig naartoe, hoe meer zielen hoe meer vreugd!