Ik ben Jennifer, 21 jaar, en zou als alles goed gaat dit jaar afstuderen het perfecte moment dus om mijn droomreis waar te maken :). Ik zou in Oktober/November op rondreis willen gaan door Australië en Nieuw-Zeeland en ik zoek hiervoor nog reisgenootjes. Onderweg zou ik ook graag af en toe willen werken. Nu twijfel ik of ik met een organisatie zou gaan zoals jobstop of ik terplekke gewoon werk zou zoeken op een boerderij. Heeft hier iemand al ervaring mee?
en als er iemand soms leuke/mooie plekjes weet zijn op Australië/Nieuw-Zeeland zijn deze ook meer dan welkom.
Hoi
ik ben Veerle, 27 jaar en ook op zoek naar een reisgenoot naar Australië. Ik zou in het midden van oktober willen vertrekken en ook wat werken en reizen. Heel concreet nog niet gepland waar ik allemaal heen wil, maar wel voor een periode van ongeveer een half jaar. Ik zou het wel leuk vinden om van in het begin een reisgenoot te hebben, dat is toch al een beetje geruststellend, daarna kunnen we misschien elk onze eigen weg gaan of niet, tis te zien hoe het meevalt he. We schelen natuurlijk wel een aantal jaren, maar weet niet of dat een probleem is?
Ikzelf ben afkomstig van Torhout (tussen Brugge en Roeselare). Huizingen, waar ligt dat?
groetjes!
Veerle
ik heb zelf ook nog niet geplant waar ik allemaal heen wil daar ga ik me deze zomer mee bezig houden tja leeftijd maakt ni uit ze als het niet klikt gaan we gewoon onze eigen weg uit. Huizingen ligt bij Halle zo’n 20km onder Brussel ongeveer.
Ik heb een neefje wonen in Auckland. Hij is ook 21 jaar en werkt daar in een soort VVV kantoor. Mocht je in Auckland terecht komen kan hij je wellicht tips geven over Nieuw Zeeland wat je zeker moet zien en gedaan moet hebben. Hij spreekt vloeiend NL. Zelf heb ik in Nieuw Zeeland de Tongariro crossing gedaan. Zeer zeker aan te raden… vooral met mooi weer. Het zuidereiland is absoluut een aanrader. Zo ook bay of islands, waitomo caves, taupo en Rotorua, Piha, pancake rocks, ik kan echt doorgaan… te veel mooie en leuke plaatsen.
Ik ben van plan om een 8-tal maand te gaan. Voor hoelang zou jij willen gaan?
Ik ben ondertussen ook eens gaan kijken bij jobstop een organisatie in België en ik denk dat ik mij bij hun ga inschrijven dat maakt het iets makkelijker voor mij om al mijn papieren in orde te brengen en werk te vinden ginder, ti’is tenslotte mijn eerst maal dat ik zo’n grote reis maak.