Al jaren stel ik het uit. Al vanaf mijn 19e had ik plannen om naar Australië te gaan. Maar het is er nog steeds niet van gekomen. De ene keer was het om geldredenen en de andere keer omdat ik liever eerst een diploma wou halen. Nu 2 jaar later is het ‘‘Australië-gevoel’’ weer heel erg aanwezig. Het lukt me gewoon niet om dat gevoel van me af te schudden. Ik voel me gewoon niet helemaal thuis in Nederland, en heb het gevoel dat ik ‘dit’ gewoon moet doen.
Anywho, ik ben Gert, 21 jaar inmiddels en wil naar Australië. Ik ben op het moment weer wat meer aan het werken. School is zo goed als afgelopen. Heb alleen nog wat examens in mei, dus ik kan me voorlopig concentreren op geld bij elkaar sparen. De komende hoop ik mijn ticket bij elkaar te sparen en dan vervolgens minimaal 3200 te sparen voordat ik ga, zodat ik een work & holiday visum kan aanvragen Want ik wil ook gaan werken in Australië.
Ik ben over het algemeen redelijk rustig, nuchter, hou van reizen, sociaal en alvast een waarschuwing: ik kan erg sarcastisch zijn. Verder sta ik ook open voor jou/jullie ideeën en suggesties. Ik ben nergens aan gebonden.
Heb nog geen idee wanneer ik wil gaan, maar ik verwacht dat het ergens eind van het jaar is of begin van het nieuwe jaar. Maar dat ligt er maar net aan hoe snel ik het geld bij elkaar krijg.
Soooo, is er iemand (m/v tussen 18 en 25) die tegen die tijd ook naar Australië (of Nieuw-Zeeland of zo) gaat, let me know! Ook zijn alle andere tips welkom met bijvoorbeeld betrekking op welke route(s) ik het beste kan nemen!