Tips West-Australie

Ik zou zeggen ‘no worries’, hele mooie periode in verband met de wildflowers en nog geen last van het regenseizoen. Is je hele reis een maand of alleen voor het stuk van Perth naar Darwin? Overigens begint het regenseizoen, in Cairns, pas tegen eind november

thanks voor je reactie Willem. alleen het stuk perth darwin is 1 maand. daarna nog 5 mnd op de teller om verdere delen te bewonderen. nu nog een geschikt en betaalbaar vervoersmiddel vinden voor de westkust. tips zijn uiteraard welkom.

Via Wereldwijzer app

Hoi Willem,

Ik ben heel geinteresseerd in je word bestand met daarin kampeertips :). Hoe stuur ik een pb?

Voorzichtig ben ik voor volgend jaar oktober een reis van 5-6 weken aan het plannen naar WA. Het plan is om met de camper van Darwin naar Perth te rijden waarbij we ook graag naar kakadu np gaan en over de gibb river road willen rijden naar Bungle Bungles en Windjana np willen rijden. Is dat te doen met een normale camper of heb je dan echt een 4WD nodig?

Hoe zit het met plaatsen waar je onderweg kunt douchen als je op de gratis kampeerplekken staat? En moet je campings (ivm stroom en water) vantevoren reserveren in oktober of is dat niet nodig?

Alle tips zijn welkom. Overigens zijn mijn vriend en ik erg avontuurlijk en sportief ingesteld en houden we wel van uitdagingen. Heb je nog tips voor leuke hikes of andere leuke activiteiten?

Groetjes Mandy

Hoi Mandy,

ik heb je via een PB laten weten hoe je kunt zorgen dat ik je de route en tips kan sturen.
Groet,
Willem

Hallo Mandy,

voor Gibb River Road, Windjana en Bungle Bungles heb je in elk geval een 4wd nodig. kstuur je zo even een PB hoe je de bestanden kunt krijgen.
Groet,
Willem

PS. Mijn eerste, incomplete, antwoord was ontsnapt voordat ik er erg in had.

Mandy,

je vroeg ook nog naar douches. Tja, ik ben bang dat het wel eens een dagje zonder douche moet stellen als je niet van caravan park naar caravan park rijdt. Dan zijn er onderweg wat mogelijkheden die in deze lijst staan: Lists 26 Showers Voor jullie zijn Halls Creek, Geraldton, Dongara/Port Denison, Kalbarri, Port Hedland en Tom Price interessant. Maar ik weet niet hoe compleet de lijst is.

Dan zie je op deze site waar alle rest-areas zijn in WA. https://www.mainroads.wa.gov.au/UsingRoads/TouringWAMaps/Pages/RestAreas.aspx Daar waar 24 bij staat betekent dat je er (gratis) mag overnachten en maximaal 24 uur mag verblijven. Dat er ook bij staat dat ze niet bedoeld zijn voor ‘camping’ houdt in dat het inderdaad overnachtingsplekken zijn en niet bedoeld om er een aantal dagen te blijven.
Campings reserveren is in oktober niet nodig.

Tot zo ver voor nu,
Groet,
Willem