Ondertussen zijn we druk bezig om de volgende Amerika reis te plannen.
We komen op een gegeven moment uit in Grants Pass, OR.
Daarna willen we richting het zuiden om uiteindelijk in Las Vegas uit te komen.
Aangezien we ongeveer 5 dagen hebben om in Las Vegas te komen ben ik me aan het bedenken wat nog mooi is om tussendoor te zien.
Twee jaar geleden zijn we al in Yosemite geweest. Toen via Mammoth Lakes over de prachtige Tioga Road richting SF.
Nu wil ik best nog wel een keer door Yosemite rijden over de Tioga Road en dan misschien een overnachting in het park regelen. Maar wat is nog mooi om te zien?
Eventueel via Sacramento, maar wat is daar te doen en is die stad de moeite waard?
Ook zou het via Lake Tahoe kunnen, is dat de moeite waard om te bezoeken?
En hoe verder, eventueel via Sequoia of weer via Mammoth lakes.
Het zou leuk zijn om even te stoppen in Furnace Creek op de weg naar Las Vegas, maar dat lukt weer niet als je via Sequoia gaat. Eventueel is dat wel nog te doen vanuit Las Vegas.
Hieronder even het kaartje van Grants Pass, OR naar Lake Tahoe om een idee te geven:
Hi
Van Grants Pass zijn we ooit eerst naar Crater Lake gereden, vevolgens naar Lava beds NM en naar Lassen Volcanic NP. Het rijden in deze omgeving is erg mooi maar niet erg snel en de bezoeken nemen tijd alhoewel we alleen een rondje om Crater Lake hebben gemaakt. Dit meer is prachtig als de zon schijnt maar met bewolking is het meer niet deep blue maar deep grey. Lake Tahoe is ook prachtig maar als we daar in de buurt zijn slapen we meestal bij Donner lake. Tussen Reno en lake Tahoe is het ook aardig om Virginia City te bezoeken. Ben je al eens naar Bodie Ghosttown geweest ten noorden van Lee Vining?
Je kan natuurlijk ook andere wegen nemen, bv via Nevada City Ca en Gold Country (46) naar Yosemite. Sacramento hebben we maar heel kort bezocht voor het Railway museum en het State Capitol. We proberen altijd het plaatselijke State Capitol te bezoeken als we in hoofdsteden zijn. Heb je al eens Redwood NP bezocht, Lost Coast Route? Avenue of the Giants? Mendocini? Er zijn zoveel keuzes te maken. Zelfs door Nevada op weg naar Las Vegas. Onderzoek eens de Loneliest Rd of America us50 of the Extra Terrestrial hw 375 langs area51 en Rachel voor de ETs.
Yeehaw
Bedankt Yeehaw voor de tips. Die ga ik zeker even nakijken.
We beginnen in SF en gaan dan via de kust omhoog naar Portland en Olympic NP. Daarna via Hood River weer terug naar het zuiden.
Aan het einde van de trip een dag of 4 Las Vegas en dan nog een dagje aan het strand in LA.
We hebben ruim vier weken dus dat moet wel lukken.
Dat is een prachtige reis. Dan kan je Mendocini, Avenue of the Giants, Lost Coast en Redwood NP eerst doen. 4 weken is lekker lang maar je zal je tijd nodig hebben. Vergeet een bezoek aan mt. St. Helens niet.
Een jaar of 10 geleden ben ik eens via Seattle richting San Francisco gereisd in 3wkn.
Dat was met een groep en gids. 14 parken in 3 weken inclusief de twee grote steden was erg ambitieus.
Dus deze keer wat rustiger aan.
Als je meer tips hebt aan die kant dan hoor ik het graag.
Ben je al eens naar een shooting range in Las Vegas geweest?
Shooting Ranch? Nee dat heeft nu niet precies onze aandacht