Ik weet dat het eigenlijk niet te doen is maar… we vertrekken vanaf Las Vegas airport vroeg in de morgen. Rijden naar Death Valley en vervolgens naar Yosemite om tenslotte te eindigen in south Lake Tahoe. Laatste bestemming hoeven we pas laat in de avond te zijn. We hebben er dus één hele dag tussen zitten.
Wie kan ons helpen aan een overnachtingsplaats ergens middenin deze route. We proberen een beetje Death Valley mee te krijgen en Glacier Point in Yosemite zou ook geweldig zijn.
Misschien is er hier zelfs één die een mooie route weet waar we langs kunnen en waar die overnachting ook kan.
Tussen Death Valley en Yosemite is Mammoth lakes een veel gebruikte stop. Let er wel op dat de Tioga pas waar je dan door komt vanaf vroeg najaar tm laat voorjaar gesloten kan zijn ivm sneeuw. Ga je er toch heen en is hij afgesloten kost het je een aantal uur omrijden. In de zomer periode is hij gewoon open. Er is een website voor waarop je kan zien wanneer hij open is gegaan.
Wellicht leuk om heel je route en je plannen even hier te vermelden. Of is het gewoon een ritje voor werk?
Heb een hotel geboekt in Mammuth Lakes, 20 oktober. Tioga pas is dan toch geen probleem?
Misschien heeft iemand nog een paar goede tips voor stops in death valley en na onze mammuth lakes overnachting in Yosemite richting South lake tahoe?
Ik denk dat je daar wel mee weg komt. De laatste keer dat hij op 17 oktober dicht ging was in 2004. Daarna voornamelijk in november.
Op deze website kun je de data zien van afgelopen jaren en of hij dit jaar nog open is. https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Death Valley is best groot en er is veel te zien en te doen. Zeker in de tijd dat jij gaat. Het is dan minder heet en je kunt het makkelijker volhouden.
Zabriski point, Badwater, Sand dunes, Dantes view zijn een aantal bekende punten. google deze maar eens en kijk of je het wat vind.
Dan zijn we er wat het eerste gedeelte wel uit: Las Vegas Airport - Dantes View - Badwater - Artist drive - Zabriski point - Mammuth Lakes. Behoorlijke trip van bijna 8 uur. Maar je moet er wat voor over hebben.
Verder met deel 2 van Mammuth lakes naar South Lake Tahoe via Yosemite.
Glacier point moet er wel inzitten. En dan zie ik toch een probleem. Of heb ik het mis en kan het wel gemakkelijk.
Als je toch door de Tioga pas rijdt vanaf Death Valley, kom je vanzelf bij Bear Valley, als je dan via Bridgeport zou rijden moet je eerst weer terug door Yosemite.
Ik zou dan kiezen om door te rijden ipv terug. En evt Sacramento mee pakken. Is toch de hoofdstad van Californië. Wellicht niet de mooiste/leukste stad, maar je bent er wel geweest.