route Death Valley

Goededag,

we zijn bezig met een planning : we gaan juli/aug. 2012 met een camper (gezin van 5) 26 dagen reizen. We dienen Death Valley in die periode te vermijden. Wie kan vertellen wat een goede (camper)route is om vanuit Las Vegas richting Yosemite Nat. Park te gaan rijden (en dus Death Valley te vermijden) ?? Alvast bedankt voor jullie reactie !!

Gr.
Frank

Hi
De gemakkelijkste route is via us95 via Beatty naar Tonopah, daarna us6 en ca120 naar Lee Vining en Tioga Pass (ook 120) naar Yosemite. Ik zou niet in een dag van Las Vegas naar Yosemite rijden.
Yeehaw

Bedankt voor je snelle reactie.

Goedemiddag,

nog 1 vraag : we zouden vanuit Las Vegas ook nog Sequoia Nat. Parc willen zien. We denken er goed aan te doen om via Barstow naar Low Pine te rijden (dus eigenlijk via de andere kant van Death Valley).
Wat is jullie mening omtrent deze route ??

Alvast bedankt.

Gr.

Frank

Sequoia Kings Canyon ligt aan de westzijde van de Sierras en Lone Pine aan de oostzijde en er is geen direkte verbinding tussen Lone Pine and Seki. Als je naar Seki wil zal je Lone Pine moeten overslaan.
De route is slaapverwekkend via I15, 58 en 99 naar Seki. De weg naar Seki via 198 heeft 300 bochten en is (tijdelijk??) gesloten voor RV langer dan 22’ Persoonlijk vind ik I15 tussen Las Vegas en Barstow vreselijk. Heel veel vrachtverkeer en speeding cars en het wordt niet beter op 58 tot Bakersfield.

bedankt “yeehaw” voor je snelle en deskundige reacties, welke ik erg op prijs stel.
Ik probeer vandaag of morgen mijn route te plaatsen en zou het, wederom, erg op prijs stellen als je er eens kritisch naar zou kijken. We moeten donderdag a.s. namelijk weten op welke dag we waar zitten omdat we campgrounds donderdag 15-03 uiterlijk moeten boeken (om 15.00 uur Ned.tijd).

Thanx !!!

wij gaan ook via beatty en de tiogapass, maar weet iemand of je de ca168 kan nemen met de camper, of zit je dan al in DV? We overnachten in bishop.

groet
sabrina

266 en 168 gaan boven Death Valley langs. 266 is gemakkelijk te rijden maar 168 is een bergroute met enkele passen. Je kan hem wel met een RV rijden als je maar langzaam aan doet. Je kan ook 266 nemen die dan overgaat in 264 en uiteindelijk uitkomt op us6. Dit is een mooie route en geen bergpassen. Maar ook een verlaten weg. Vandaar dat ik tussen Las Vegas en Lee Vining meestal de route via 95 en 6 via Tonopah aanbeveel.
Als je ervaring hebt met een RV en niet tegen een aantal scherpe bochten opziet zou je best 168 kunnen nemen. Je zal niet de eerste zijn. Je komt uit bij Big Pine en dan 395 naar Bishop.

hallo Yeehaw,

Bedankt, zouden we zo op die weg zitten, daar hebben we niet echt zin in!

Wat zou jij dan aanraden voor de trip in 2 dagen van las vegas naar mariposa vlakbij yosemite, met een camper dus? Met daarbij dan wel de tiogapass, dat is wel goed te doen met een camper denk ik?

Weet je ook een goede overnachtingsplaats?

Ik ken die weg niet, maar je zult ongetwijfeld meer bochtige wegen tegen komen op je route. In Yosemite, in Zion. Zolang je rustig aan doet is er niets aan de hand. En zou ik proberen gewoon de mooiste route te rijden.

Vanuit Las Vegas proberen zo ver mogelijk richting de Tiogapas te komen. Op google maps kun je met “in de buurt” zoeken, thuis al zoeken naar verschillende campgrounds langs de route. Zorg dat je een paar adressen bij je hebt, dan kun je ter plekke een keuze maken hoe ver je door rijdt. Over de tiogapas naar Mariposa is qua miles dan niet zo’n afstand, maar je kunt niet hard rijden, en er is erg veel te zien onderweg. Ik neem aan dat je in Yosemite zelf ook nog wel het een en ander wilt zien en ondernemen.

Tioga rd is goed te rijden. Mariposa ligt nog wel een uurtje rijden van Yosemite Valley. Bishop is prima voor een overnachting. Ga eens langs bij onze landgenoot Erik Schat en zijn beroemde bakkerij in Bishop. Naast de Best Western. Je kan natuurlijk ook in Mammoth Lakes of Lee Vining overnachten. Kan niet helpen met camgrounds omdat wij in hotels logeren maar weet toevallig een campground vlak voor Bishop langs 395 bij de golfbaan.

Die campground in Bishop is Browns town. Daar hebben wij vorig jaar gestaan.

Wij daar hebben een rondje gelopen (of eigenlijk gereden…)

Op de golfbaan neem ik aan? Mooie golfbaan trouwens, wij stonden met de camper naast de golfbaan, zag er goed uit!

Wij hebben geboekt (nou ja, telefonisch een afspraak gemaakt) voor highlands rv park.
Ik vind het lastig in te schatten, de verschillende plekken en de route er naar toe. Naar bishop over die 168 zou 435km worden, nu wordt het zeker wel 500. Dat is best veel denk ik.
En dan alle sites over campings en reviews, het duizelt me wel. We zijn echter wel mensen die het van tevoren allemaal uitgestippeld en ook geboekt willen hebben, ook ivm onze zoon.
Maar, elk voordeel hep z’n nadeel!

Wat is die ‘in de buurt’ functie in google maps eigenlijk?
Ik heb mijn kaart ook daar gemaakt, maar dit kan ik niet vinden.

Als je in google maps een plaats opzoekt. Dan staat daaronder ook “in de buurt” wanneer je hier op klikt kun je iets invullen bijv. Campground, je krijgt dan de campgrounds in de buurt te zien. Daarna kun je bijvoorbeeld met streetview naar de ligging kijken, en/of op internet deze campground opzoeken met eventueel afbeeldingen. Dan weet je een beetje hoe deze campground eruit ziet.

Ik heb al een paar keer op deze site gelezen dat je Death Valley moet vermijden in Juli/Augustus. Wij gaan ook in die periode maar wij wilden wel via Death Valley rijden. Is dit echt af te raden of is er wel een mogelijk om hier doorheen te rijden. Wij willen vanaf Las Vegas via Death Valley naar Lee vining rijden. Is dit echt af te raden???

Rij je met een gewone auto of camper.

Met de camper mag het niet altijd van de verhuurder. Alleen Cruise America staat dit sinds dit jaar toe.

Volgens mij is het met een gewone moderne auto, met airco geen enkel probleem meer. Tja, het is er heet dat wel, en daar moet je ook tegen kunnen. Er zijn mensen die er niet tegen kunnen. Zolang je maar zorgt dat je voldoende drinkt, geen lange wandelingen op het heetst van de dag doet, zorg dat je wat op je hoofd zet. Of te wel zolang je gewoon je gezond verstand gebruikt geloof ik niet dat het een probleem is.

Och, wat suf, natuurlijk! Dankje (en voor de rest natuurlijk)