yosemite begin mei

Ik maak een rondreis in California van eind april tot midden mei.
Vertrek vanuit LA naar San Diego, Phoenix, Grand Canyon, Las Vegas, Death Vally, Yosemite, San Francisco en terug via de kust naar LA.
MAAR de Tioga pass waarschijnlijk gesloten zijn dus moet ik een alternatief hebben. Hoe overbrug ik zo snel mogelijk de route Las Vegas - DV-Yosemite?
Ik heb een kind van 5jaar mee dus wil geen overbodig lange autorit

Dat zal langs de zuidwestelijke kant van Yosemite zijn, via Lone Pine.

Wij zijn daar vorig jaar eind mei geweest en de Tioga was toen in ieder geval nog gesloten. Plan B was op dat moment om via de Sonora pas te gaan, want die was op dat moment wel geopend.

Helaas zijn we toen verrast door een sneeuwstorm, die binnen enkele uren de hele pas (en enkele alternatieven) dichtgooiden. Uiteindelijk hebben we nog sneeuwkettingen moeten kopen en via Lake Tahoe om moeten rijden om op onze bestemming te komen.

Ofwel, in die tijd van het jaar is het niet vanzelfsprekend dat je snel en eenvoudig door de bergen bij Yosemite komt. Plan de route dan ook ruim (evt bovenlangs bij Tahoe of onderlangs bij Bakersfield) zodat je de tijd hebt en altijd nog kan kiezen voor een kortere pas, als het weer het toelaat.

Hey Eline,

wij reden ooit begin april van Death Valley naar Sequoia NP (Three Rivers) via Lake Isabella. Dit was een heel mooie route en in Glennville is een echte Wild West Saloon (Crazy Horse Saloon) waar je kan stoppen voor een lekkere burger.

Deze rit was goed te doen in één dag, let wel, jij moet nog iets verder hé tot Yosemite.

Snelst zal zijn via Barstow en Bakersfield en dan 41 Yosemite in. Maar kijk eerst of Tioga pass toch open is. Dit jaar was dat al begin mei. Anders zou ik van DV naar Bakersfield rijden eventueel via 178 (Lake Isabella).