Tips voor werk in Izmir

Beste Brango en Sonja,

Jullie werk-verblijfsvergunning is in orde gemaakt door de firma waar je werkt,dat staat dus in je Ikamet,dan zit je goed.
Mocht je breken met je huidige werkgever dan vervalt dit terstond.
Niks geen zorgen,zoals ik het impliceer dan wens ik jullie beiden een goede toekomst daar.

Groetjes,

Hans.

dank je wel hans voor je reactie.

brango

Hai… Kun je me meer vertellen over het werk wat je doet. En het is toch wel in Izmir…??

Alvast bedankt…

Hey ik ben blij voor je… Maar is dat nou Izmir of Istanbul… en wat voor werk is het…???

hoi Brango,
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd. Ik hoop dat alles helemaal naar je zin is.
Maar ik zou ook graag willen weten; werk je in izmir en belangrijker nog waar werk je?
Alvast bedankt voor je reactie.
Gr,
Calypso

Dit is onjuiste informatie Hans, Indien je getrouwd bent met een Turk verlies je je Nederlandse nationaliteit niet! Na drie jaar huwelijk kun je de Turkse nationaliteit aanvragen.

Wil je een fatsoenlijk baan in Turkije en je spreekt vloeiend Nederlands dan ben je ij ons aan het goede adres. Wij zijn een call center met 5 filialen İSTANBUL (şişli ) İSTANBUL ( acıbadem ) İZMİR, ANTALYA EN ANKARA
asli@etb-group.com

Dag Rudi,
ik zag onderstaand tekstberichtje van je staan op de site van wereldwijzer. Ik ben een Turkse vrouw die al jaren in NL woont en graag met man en kinderen voor een deel v/h jaar in Turkije wil gaan wonen.
Ik heb in NL een HBO-studie Economisch Linguistisch achter de rug. Je schrijft dat het ook mogelijk is om zonder papieren les te geven op scholen in Turkije. Heb je dan geen onderwijsbevoegdheid nodig?
Ik denk er bv. aan, vanwege mijn talenkennis door mijn studie, om bv NT2-inburgeringslessen te gaan geven op privescholen in Turkije aan turkse mensen. Mag dat zo?
En heb je verder nog wat tips over werken in Turkije?
Ik heb een dubbele nationaliteit.
Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt…

Groeten,
Funda Usta

Hallo,

Ik ben al 9 jaar woonachtig in Turkije waarvan 4,5 jaar in Marmaris en de laatste 4,5 jaar in Istanboel.

Ben nu op zoek naar een baan in Izmir omdat ik graag daar wil gaan vestigen. Is er iemand die mij wegwijs kan maken voor werk in Izmir?

Woning, werkvergunning, nationaliteit is allemaal geen probleem. Het enige waar ik informatie over wil is of iemand mij meer informatie kan geven over Nederlandse bedrijven in Izmir (ABSOLUUT NIET OVER ETB-callcenter) en of andere bedrijven waar ik misschien terrecht kan.

Hoop snel een reactie te ontvangen. Mocht de helpdesk iets willen vermelden dan zou ik dit graag via mijn mail of een via een prive-bericht willen ontvangen als dat mogelijk is.

Mvg Ceylin uit Istanboel.