Nog meer mensen in Izmir..

Hallo,
Zoals mijn subject al zegt; ik weet het niet meer… Ik ben een hbo student (Aviation studies) nu is het zo dat ik niet meer weet wat ik wil. In januari heb ik mijn 1e jaar afgerond en wil eigenlijk een korte stop nemen. Want ik merk gewoon dat ik mijn motivatie niet meer heb om voor school te gaan werken in Nederland. Ik merk ook telkens als ik in Turkije op vakantie ben veel gelukkiger ben dan hier. Ik heb dit altijd al overwogen, altijd heb ik het uitgesteld. Nu ben ik onderhand al 21 en weet nu zeker dat ik terug wil naar Turkije.
Nou wil ik eerst een start maken om voor een half jaar naar Turkije te gaan en als het me echt bevalt om dan volledig pas over te stappen. En als het me niet bevalt heb ik een goede motivatie voor volgend jaar om weer een fresh start te maken met mijn 2e jaar van mijn opleiding.

Kunnen jullie mij misschien advies geven wat nou het beste is qua wonen, ikzelf dacht aan Izmir, meer met het idee dat Istanbul een te grote stad is en dat dat misschien net iets te moeilijk zal worden in 1 keer en ook dat Izmir voor een dame wat makkelijker te overleven is dan Istanbul, maar dat zijn meer vooroordelen die ik heb.
En natuurlijk ook het werken, het liefst wil ik voor een Nederlandse bedrijf gaan werken die gevestigd is in Turkije. Ik heb me hier wel op verdiept alleen vond ik het lastig te achterhalen hoe ik dan de sollicitaties moest doen.

Als er Nederlandse families zijn in de buurt van Izmir die zijn of haar kinderen of zichzelf Turks bijles nodig hebben kunnen ook bij mij terecht. Ik ben een HBO student en geef graag bijles en natuurlijk ook nog is in het Turks als dat nodig is. Dat geld ook voor wiskunde scheikunde biologie etc.
Omdat ik dus in eerste instantie voor maar een half jaar wil vertrekken naar Turkije is mijn vraag ook of ik dan mijn zorgverzekering en al mijn andere papieren ook moet omzetten naar die van Turkije.
De laatste vraag die ik heb is of ik een een appartement kan vinden wat in goede staat is en natuurlijk gemeubelaird voor ongeveer 400 euro?
Het zou mij ook erg leuk lijken als ik een huisgenoot kan vinden… als er nog mensen zijn die jullie kennen hoor ik het echt heel graag want ben nu al een tijdje bezig maar kom er echt niet uit

Nou this misschien iets te veel in 1 keer, maar als jullie mij hierbij kunnen helpen zal dat heel fijn zijn want dit heb ik echt nodig… ik ben namelijk echt door de war.
Gr Busra

ja ik snap dat jer in de war bent.
in turkije kun je veel meer als je je school hebt afgerond maar je bent van turkse afkomst dus werk voor jou vinden dat word een makkie je kunt van alles doen meid.
wel moet ik het zonde vinden om te stoppen met school. je bent nu al ver gekomen.
of je kan net zoals ik doen ik had me in geschreven voor 4jaar toerisme hospitality opleiding na 2jaar wou ik graag verhuizen naar turkije toen heb ik me opl;eiding om gezet na 3jaar toen moest ik nog maar een paar maanden en klaar was ik en had diploma alles misgien is dat mogelijk met jou opleiding?
izmir zelf is niet mijn stad maar ik woon zelf in bodrum is erg geschikt of misgien kusadasi?
mag ik vragen of je ook een turks paspoort hebt ?
de huur prijzen in izmir weet ik niet in bodrum zijn ze vrij prijzig gemeubileurd.
een 2sl.kamer app GEMEUBILEERD op een fijne plek is rond de 800 TL
veel suc6 en vergeet niet turkije looppt niet weg! je kan er altijd nog naar toe

Sorry voor deze wat latere reactie terug,
Bedankt voor je reactie, het is voor mij een korte stop ik zal volgend jaar weer gewoon met mijn studie verder gaan. This gewoon voor de ervaring die ik wil opdoen. En wie weet kan ik verder gaan in Turkije met m’n studie. This voor mij gewoon de motivatie die zowiezo ontbreekt op dit moment voor m’n studie. Ik wil volgend jaar gwn een fresh start maken:)
Huur, inkomen etc is allemaal geen probleem voor mij krijg gelukkig steun van m’n ouders en heb ook aardig wat bij elkaar gespaard. Alleen het vinden van iemand waar ik mee kan samenwonen etc is erg lastig…
Heb nog 2 maanden de tijd ik hoop dat het nog allemaal te regelen valt.
:)xx