hallo,
ik ben van plan om in juni naar tibau du sol te gaan.
en het is voor mij dan ook gelijk de eerste keer dat ik naar brazilie ga.
is er iemand die nog goede tips heeft??? ![]()
alvast bedankt.
hallo,
ik ben van plan om in juni naar tibau du sol te gaan.
en het is voor mij dan ook gelijk de eerste keer dat ik naar brazilie ga.
is er iemand die nog goede tips heeft??? ![]()
alvast bedankt.
beste lisa,
Ik ben zelf afgelopen juni in brazilië geweest.
Juni is een hele rustige periode in brazilië omdat het ook regenseizoen is. Ik vond tibau erg uitgestorven, waren bijna geen toeristen. Wij zaten een dorp verder, pipa. Hier was het ook rustig maar toch stukken levendiger als tibau! Pipa is een leuk hippi achtig dorpje met heerlijke restaurants, cafés en leuke winkels. Mensen die wij leerden kennen wilden of omboeken naar pipa of kwamen iedere avond met de lokale bus naar pipa (ca 10min)
Het hangt er dus echt vanaf wat je zoekt, maar houd er rekening mee dat tibau in juni enigszins uitgestorven is.
oke,
bedankt voor je reactie.
ik vind dat uitgestorven niet zo heel erg hoor. ik reis altijd alleen en ben er inmiddels achter, dat je overal waar je ook bent, contacten op doet. daar ben ik dus niet zo bang voor. bovendien is pipa dichtbij, en kan ik daar zo met de bus naar toe.
is er verder nog iets waar ik rekening mee moet houden??
Beste Lisa,
Ik ben afgelopen november met mijn dochter voor de 2e maal naar Tibau du sol geweest. De eerste keer is dus goed bevallen. Het is inderdaad een stil plaatsje. Volgens ons staan er maar 2 hotels, dus minder toeristisch dan b.v. Pipa.
Je kunt er veilig op straat, iets dat in Natal minder is.
De weg naar het strand is stijl.
Houdt er rekening mee dat je er bij 1 automaat kunt pinnen, maar deze regelmatig leeg is. Dan moet je voor contanten naar Pipa.
De bus naar Pipa komt om de paar minuten en kost niet veel. Pipa is inderdaad erg leuk en gezellig, vooral op de vrijdag en zaterdag avonden. Vóór Pipa ligt een strand waar bijna dagelijks dolfijnen bij de kust zwemmen. Dat is een heerlijk strand, maar je moet dan wel een trap af met 174 treden en dus ook weer op.
Het is erg leuk om een buchietour te maken over het strand, vooral in de richting van Natal.
Vanaf het strand van Tibau kan je onder begeleiding per kano de lagune op. Deze tocht duurt een paar uur en is ook erg leuk om te doen.
Op zondag is er een grote markt in een naburige stad (sorry weet de naam niet meer). Dat is een echte lokale markt, net de winkel van Sinkel.
In Tibau zijn een paar restaurantjes waar je goed en goedkoop kunt eten. Vanaf de creperia heb je een mooie zonsondergang rond half 6 in de avond.
Per bus kan je naar Natal, dat is een goede verbinding maar daar doe je 2 tot 3 uur over.
Taxi’s zijn niet duur maar maak wel een prijsafspraak voor vertrek.
Wij hebben overigens eerst de rondreis gemaakt en zijn daarna naar Tibau gegaan. Deze rondreis kan ik je echt aanbevelen. Je ziet dan ook gelijk een stukje van Brazilië, vooral het binnenland, waar het leven heel anders is.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.
Wij overwegen om komend jaar weer terug te gaan, dus heb er maar vertrouwen in. Heel veel plezier.
Groet, Berry
Beste Berry,
harstikke bedankt voor je tips, zeker mbt die lege geldautomaat (regelmatig dan) in tibau. (ben afgelopen juni in mexico (Isla Holbox) geweest en daar was helemaal geen bank. (eilandje)
Dat het een rustig plaatsje is vind ik absoluut niet erg. Heerlijk juist.
Ik ben van plan om naar bungalows marinas (fly brasil) te gaan, vooral omdat de eigenaar een ranch heeft, en ik in nederland zelf ook paardrijd.
Bovendien bied fly brasil ook nog voldoende uitstapjes aan waar ik gebruik van ga maken, dus vermaken zal ik, nu met jullie tips er bij, me zeker, en veel zien ook.
Voor zover in ieder geval bedankt, en alvast een hele goede jaarwisseling!
grtz,
elisa
Hoi,
Ik lees hier al heel veel info die klopt!! Ik ben namelijke belgische en ben hier nu op het moment de host van fly brasil!! Dus je bent hier altijd welkom!!
Over de pin automaat kan wel eens leeg zijn na een drukke periode maar over het algemeen na een weekend en dan word hij weer op maandag bijgevuld hoor dit heb je ook in onze landen!!
De bus naar natal klopt ook die is ook rechtstreeks maar duurt geen 2 a 3uur. Nu zijn ze aan de weg aan het werken en kan het wel 2uur zijn maar gewoonijk doe je er een uur tot anderhalf uur over. Als je vragen hebt kan je bij mij steeds terecht!!
Alvast veel plezier en wie weet ben ik hier je host wel tijdens je vakantie!!!
grtjs
Hoi,
nou ik heb inmiddels geboekt (08-06 / 22-06) en wellicht zien we elkaar in bungalows marinas.
het lijkt me er echt heerlijk, en ik verheug me er verschrikkelijk op.
als ik nog een keer wat informatie nodig heb, of iets wil weten dan weet ik je te vinden, in ieder geval bedankt tot zover, en misschien tot ziens in juni!!
grtz
Ik vind de buggy tocht echt een aanrader. Wij hebben de buggy tocht richting Natal en Genipabu ed gedaan. Erg mooi!! Moet je beslist doen. Misschien ook leuk om even de grootste cashew boom ter wereld te bekijken. Kan je ook combineren met buggy tocht… Er is ook een ecologisch “park” tussen Tibau en Pipa. Leuk om een paar uur doorheen te wandelen in de ochtend. Niet super bijzonder, maar wij hebben daar veel apen gezien. Pas wel op, want die brutale aapjes kunnen flink bijten. Dolfijnen zitten vooral veel in praia do madeiro. Erg leuk strandje ook. Wij hebben de dolfijnen overigens in Tibau gezien. Je ziet ze voornamelijk ochtends. Middags weinig kans. Pipa is ook erg leuk. Met het busje ben je er zo en het busje kost amper wat. Zelf vond ik Tibau te rustig. Maar het is maar net waar je van houdt. Wij zaten zelf in Pipa en hebben nog een paar dagen bij mijn familie in Natal gelogeerd. Mocht je nog vragen hebben dan kan je altijd berichtje sturen. Gr. Shirls
Mijn tip voor Tibua Do Sul is: ga naar Pipa ![]()
Is een veel leukere plaats! net zo rustig, maar wel meer te doen.
Zoals Shirls al zegt; de buggy tour moet je eigenlijk wel gedaan hebben.
Wij hebben de Natal en duinen versie gedaan, was echt super! (niet vergeten in te smeren, want je gaat echt stuk!)
Oh en vergeet de picanha niet
:beef:
Hallo
Nog een tip: Als je in Pipa bent en uit de bus stapt aan het begin van het dorp zie je aan de linkerkant van de weg een slijterij en een passage met een bank. Wanneer je bij de slijterij vraagt naar Fabio zullen ze zeggen wanneer hij er is. Fabio is een heel goede chauffeur van een buggy en zal je naar jouw wensen richten. Er is ook goed mee te onderhandelen over de prijs. Mocht je dit doen doe Fabio dan aub de groeten van Doris en Joop
Veel plezier in Tibau!