vakantie pipa

ik heb een vraag, wij gaan van de zomer 2 weken naar pipa, bij diverse reisorganisaties worden excursies aangeboden, maar deze vertrekken allemaal vanuit Natal. ik ben erg benieuwd wat de excursie mogelijkheden zijn vanuit Pipa. daarnaast ben ik benieuwd hoe het openbaar vervoer geregeld is, zijn er mogelijkheden om vanuit pipa op eigen gelegenheid met de bus naar andere plaatsen te reizen. Ik hoor ook veel mensen over kilo restaurants, wat zijn dit precies, en zijn deze ook in pipa aanwezig. tot slot zijn er in de buurt van pipa plekken waar je goed kunt snorkelen?

Beste Ghis,
Ik ben woonachtig in Tibau dat is het hoofddorp van Pipa en is ongeveer een 7km van elkaar gelegen. In Pipa zijn enorm veel mogelijkheden van excursies. Je zal wel via Fly Brazil of Tui geboekt hebben en deze hebben elk hun eigen gids hier in Pipa. Bij aankomst krijg je al een enveloppe met daar allerlei excursies in aangeboden. Heb hier niet genoeg aan kan je nog altijd in Pipa op straat verder zoeken naar excursies, dus geen nood vervelen doe je hier niet!!!
Vanuit pipa is er ook openbaar vervoer, er gaat een bus van pipa naar goianinha, maar ook is er een bus van pipa naar natal!!
Hou er rekening mee dat Brazil groot is en dat je niet zomaar de bus kan nemen en aan de andere kant staat want daar vergissen er veel in.
Over het snorkelen heb ik minder goed nieuws, hier in pipa is niet echt de locatie om te snorkelen. De dichtsbij zijnde plaats is achter natal en dat is een 3 uurs rijden ongeveer, als je dan eenmaal gaat snorkelen is het er heel simpel je kan het niet vergelijken met egypte en andere onder water paradijzen.
Ik hoop dat ik je heel wat info heb kunnen bieden indien je nog vragen hebt mag je ze altijd mailen.

Groetjes
Vicky
:zon02: