Hallo,
Eind maart vertrek ik met een vriendin voor een 3-tal weken naar Syrie en Jordanie. We vliegen op Damascus en terug vanuit Amman.
Bij gebrek aan een midden-oosten forum, stel ik mijn vragen dan maar
hier .
Wie is er al door deze landen met de rugzak getrokken?
Wat waren jouw absolute aanraders en wat kan je gerust overslaan? Zouden we de 3 weken gelijk verdelen tussen de landen of wat meer tijd voorzien voor syrie?
Alle andere tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Thanx!
Sophie
Heej! Ik heb het een en ander van beide landen gezien. Jordanie met rugzak⦠erg leuk vond ik daarzo Wadi Rum, zelf er op uit in de woestijn. Dode zee is ook erg leuk om te bekijken. Amman is een toffe stad. Petra, is ook wel mooi, maar overladen met toerbustoeristen. Ben zelf ergens op de weg tussen Amman en Israel een dagje en nachtje bij wat nomaden - met tent en kudde - gebleven. Die zijn erg gastvrij.
Syrie: damascus is een supermooie stad! Palmyra is bijzonder om een keer te bezoeken. De kust bij Syrie schijnt ook enorm mooi te zijn, maar daar weet ik het fijne niet van
Hoi,
Ken alleen Jordanie. Wat mij betreft zijn de aanraders:
- Jeep safari Wadi Rum en overnachten Bedoeinen
- Petra, klim ook naar de High Place, even doorbijten maar dan heb je een prachtig uitzicht
- Neem de Kings Highway i.p.v. de Desert Highway.
- Dode Zee.
- Amman, wandel eens over een lokale markt en maak een praatje en drink een kopje thee, supervriendelijke mensen
Veel plezier
Groet,
Ton
Hoi,
Syriƫ is een geweldig mooi land, aardige mensen, weinig toeristen. De jeugd krijgt Engels onderwijs en dat merk je als je over straat loopt. Wij werden omringd door jongelui die Engels met ons wilde praten, geweldig. De cultuur is overweldigend, je moet wel geintereesserd zijn in oudheidkunde.
Wij raden dan ook aan om tussen de bevolking in te gaan staan en aan de praat te raken, vragen wat er te zien is in de buurt en ze zullen voor je klaar staan. Ze brengen je er naar toe en zijn meteen persoonlijk begeleider. Trots op hun volk en cultuur kom je vaak meer te weten dan van en gids.
Jordaniƫ vonden wij iets minder, erg veel toeristen en de bevolking speelt daar op in.