Kort filmpje Jordanië

Een paar maanden terug heb ik wat tijd gespendeerd in Jordanië om te filmen. Nu had ik hier en daar nog een shot over, leuk achter elkaar geplakt om een korte impressie van het land te geven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden:

(kijk op op high quality!)

Hey!

Gaaf filmpje, leuk om even een paar beelden te zien. Ik vertrek over 1,5 week naar Jordanië voor n maand! Dus is erg leuk alvast iets te zien. Ben je er zelf voor vakantie geweest?

Groetjes Anne

Hoi Anne,

wat leuk om een maand naar Jordanie te gaan. Wat ga je allemaal doen? Als je nog tips nodig hebt, me name rondom Wadi Musa/Petra, dan vertel ik je graag meer. Ik ben het afgelopen half jaar een paar keer naar Jordanie geweest!

groeten,
Jolanda

He Anne, leuk dat je ook richting Jordanië gaat.
Ik was er voor werk en besloot nog een weekje te blijven. Was geen verkeerde beslissing, echt topland!

Het leukste vond ik Wadi Rum, per 4wd ben ik de woestijn ingereden, geslapen in een tentje in de middle of nowhere. Het uitzicht 's ochtends is echt verbluffend mooi… Petra was ook wel leuk: tip, ga 's ochtends erg vroeg anders is er echt een overdaad aan toeristen. Je kan ook met een gids de omringende gebieden intrekken waar je mooie panorama’s hebt (en minder toeristen).

Amman is een leuke stad, vrij modern. Er is niet veel te doen maar wel leuk om een te zien als moderne stad (3 dagen is denk ik wel genoeg). De dode zee is een bezoekje waard.

hoi jolanda,

Leuk dat jij er al een paar keer bent geweest. Wat waren jou ervaringen? Heb je ook met openbaar vervoer gereisd? En kun je makkelijk in elke stad plaatsen vinden om te overnachten?

Als ik aankom doe ik eerst 12 dagen vrijwilligerswerk voor een weeshuis met voornaamste doel om ook lokale bevolking te leren kennen en op die manier meer van de cultuur te zien en horen. Daarna heb ik nog 20 dagen over om rond te reizen. Mijn plan is om de historische plaatsen te bezoeken zoals Petra, Jerash en een aantal kastelen. Ook wil ik graag een aantal natuurreservaten bekijken en ook Wadi Rum.

Ik ben benieuwd naar jou ervaringen. Heb je nog tips?

Groeten Anne

Hoi reinier,
Bedankt voor je tips, altijd handig! Da’s niet verkeerd om via je werk naar zo’n land te kunnen en er dan ook nog een week achteraan kunnen plakken.
Maar heb je nog tips over reizen binnen het land, of over plaatsen om te overnachten?
Groet Anne

Zeker fijn, je hoort me ook niet klagen :slight_smile:
Tips… eh, ik heb het grootste deel gewoon per auto gedaan. Dat is het makkelijkst, dan kom je overal en zit je niet in een of andere tourbus vol japanners. Amman vind je sowieso makkelijk iets om te slapen, ik heb een nachtje in Farah hotel gezeten aan Cinema al-Hussein st. gezeten… 8 JD per nacht… was wel een leuk hotelletje

Interessant, thanks. Weet iemand of het gemakkelijk is om door het Midden-Oosten te trekken of doen ze moeilijk aan de grensposten.

Hey Anne, viel Jordanie mee?

Groeten
U-Ness

Hoi Reinier!
Ik ben zelf 6 weken in het Midden Oosten geweest, waaronder in Jordanië! Wat een leuk filmpje, ik krijg spontaan heimwee… :crybaby:

@ U-Nes:
Midden Oosten makkelijk reizen: ja!
Grensposten-probleempjes: ja! (hangt er wel een beetje vanaf wat voor stempels je in je paspoort hebt staan)

Hoi Lyd,

Wil dit ook zeggen dat je met gemak een visa aan de grensposten kunt verkrijgen? En indien ja, heeft men daar iets voor nodig zoals pasfoto’s ofzo?

Jordanië kom je vrij makkelijk binnen, Syrië ben je iets langer mee bezig. Als je Israël (of Amerika) in je paspoort hebt staan kan het nog wel is lastig worden om Syrië binnen te komen…

hoi!
Ben net terug van Jordanië en ben ook een week in Syrië geweest. Wat een geweldige landen!! Echt super naar mijn zin gehad!

@U-nes: Zelf had ik geen visum voor Syrië vooraf. Als je zeker weet dat je daar naartoe wilt is het denk ik handiger het vooraf te regelen via de ambassade hier. De info is nogal verwarrend of je een visum kunt krijgen aan de grens, maar het kan dus wel, want mij is het gelukt. Inderdaad kijken ze wel heel je paspoort door op stempels van Israël. Ook heb ik verhalen gehoord dat ze je uren laten wachten maar bij mij was het in 10 minuten geregeld. Denk dat het dus ook een beetje een kwestie van geluk of pech hebben is (afhankelijk van het humeur van degene achter de balie misschien :wink: )
Ik had verder niks nodig, geen pasfoto ofzo. Alleen n beetje geld (+/- 30 euro voor syrië) is wel belangrijk :-).

@lyd: Gaaf zeg, 6 weken midden-oosten. Wat heb je precies gedaan? Rondgetrokken? En door welke landen allemaal?

Groetjes anne