Ik ben aan het kijken om een reis naar/door Jordanie te maken.
Dit wel redelijk kort bij, de week van 27 mei of 3 juni.
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met het allen reizen door Jordanie? Is het gemakkelijk om daar open baar vervoer en hotels te regelen? Ik kan me goed verhelpen in Engels en Frans, maar Arabisch is toch niet my cup of tea.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Echt alleen ben ik niet geweest, maar met een vriendin. Dit vond ik goed te doen.
Hotels vond ik makkelijk te vinden, en ook taxi’s waren geen probleem. Ik heb voornamelijk met meerdere mensen die ik daar heb ontmoet taxi’s gedeeld. Zo kun je meer zien in korte tijd en kun je stoppen waar je wilt.
Bijvoorbeeld route Amman naar Petra met een taxi, in 1 dag kun je stoppen bij de dode zee, wadi mujib enkele kloosters, of wat je zelf interessant vind. Dit regelde ik in een hotel in Amman, volgende dag vertrekken.
Zelf vond ik geen problemen dat ik geen Arabisch spreek, met engels kwam ik een heel eind.
Ook al is je reis niet lang, ik denk dat je al veel kunt zien in deze korte tijd.
Hallo,
Ik heb alleen door Jordanie gereisd, maar wel vanuit ‘standplaats’ Amman. Veel mensen spreken er (goed) Engels, dus dat is geen probleem. Er zijn veel (low budget) verblijfplaatsen te vinden in heel het land en het openbaar vervoer is prima te doen en niet duur. Als je, net als jij, een week hebt om rond te reizen ben je inderdaad ‘beperkt’ tot de belangrijkste highlights van het land, dus Petra, Amman, Jerash, Dode Zee, Aqaba (stof van je af zwemmen in de Rode Zee), Wadi Rum. Dus, eventueel in het najaar nog eens een week erheen voor de rest van het land!
Veel plezier!
Bedankt voor de info.
de vlucht is ondertussen al geboekt en het eerste hotel. De rest zal ik wel ginder ter plaatse kunnen regelen.
Het zal inderdaad een trip over de highlights zijn. Petra, amman, Jerash, dode zee,(aqaba zal ik laten, zal wel douchen om het stof weg te krijgen).
Voor het najaar ben ik aan het kijken voor een andere bestemming, er is nog veel te veel dat ik niet gezien heb ;-). Maar dat gevoel kennen veel mensen hier denk ik.
nog 1 tip: wrijf niet in je ogen als je in de Dode Zee aan het zwemmen bent of als je handen nog nat zijn, want dan kan je lang last hebben van zeer prikkende en rode ogen.
Wel doen: jezelf insmeren met de modder die op de bodem ligt!
Merci voor de tip. Dat zal ik zeker onthouden.
Of vergeten en terug denken aan je ;-).
Probeer ook een bezoekje te brengen aan Wadi Mujib. Een kloof met watervalletjes waar je doorheen waadt. (het kan glad zijn!) Zeker de moeite waard!
Neem een kijkje op mijn website misschien kun je er nog ideeën uit halen. http://www.elizabeth-ontheroad.nl/Azie/Jordanie+2010